,
Berita

Stroller Bayi Kembar Terjatuh Di Landasan Keretapi, Dua Maut! - "Tindakan Ayahnya Sangat Berani Walau Akhirnya ..."

Gempak
22/07/2024
05:45 MYT
Seorang kanak-kanak dan bapanya terbunuh dirempuh keretapi apabila kereta sorong bayi yang dinaiki mangsa berusia dua tahun itu terjatuh di landasan stesen Carlton di selatan Sydney, pada Ahad.

Bapa & Anak Maut

Menurut penguasa polis New South Wales (NSW), Paul Dunstan, dalam kemalangan yang berlaku pada waktu tengah hari itu, kereta sorong bayi terbabit dinaiki dua kanak-kanak kembar sebelum salah seorangnya terbunuh akibat dilanggar keretapi, bersama bapanya yang cuba menyelamatkan mangsa.
Beliau berkata, seorang lagi kanak-kanak kembar terbabit bernasib baik kerana terjatuh di antara rel menyebabkan dia terselamat daripada dilanggar keretapi ketika ia melintasi platform.

"Sebelum kejadian, ibu bapa kanak-kanak itu menaiki lif ke platform stesen dan ketika keluar dari lif, mereka melepaskan tangan sekejap daripada memegang kereta sorong bayi terbabit.

"Kita tidak pasti sama ada pergerakan kereta sorong itu disebabkan oleh angin kerana ia bergerak laju ke arah laluan keretapi," katanya pada sidang media.
Pada masa sama, Dunstan berkata, polis dan perkhidmatan kecemasan tiba ditempat kejadian dalam tempoh beberapa minit selepas menerima panggilan.
Beliau berkata, ketika polis tiba, kereta sorong bayi itu berada di bawah keretapi terbabit yang hanya melintasi stesen berkenaan tanpa dijadualkan berhenti.
"Ketika itu tangisan bayi boleh didengar dari bawah keretapi terbabit.
"Salah seorang bayi itu tidak mengalami kecederaan, namun kembar dan ayahnya yang berusia 40 tahun terbunuh.
"Tindakan ayahnya itu sangat berani walaupun akhirnya ia meragut nyawanya," katanya.

BERITA TRENDING:Kes Bunuh Farah Kartini: Suspek Disambung Reman Selama 7 Hari

BERITA TRENDING:Tangan Bergari, Hanya Menunduk… Suspek Kes Bunuh Farah Kartini Tiba Di Mahkamah Untuk Mohon Lanjutan Reman

​BERITA TRENDING:Remaja OKU Lahirkan Anak Bapa

​BERITA TRENDING:Berita Kehamilan Dicemari Dengan Fitnah Tak Bayar Gaji Staf, Intan Najuwa Tampil Pertahankan Diri - “Mess With Me & You Will Regret It!”

Beliau berkata, kanak-kanak itu dan ibunya dibawa ke Hospital St George serta berada dalam keadaan stabil, namun ibu kanak-kanak itu yang berusia 39 tahun masih trauma dengan tragedi berkenaan.
Sumber: Berita Harian
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Berita

Penyanyi Reedzwann Terlibat Kemalangan, Rakan Maut

gempak
07/09/2024
07:22 MYT
Penyanyi Reedzwann, 23, terselamat selepas kenderaan pelbagai guna (MPV) dipandunya terlibat kemalangan dengan sebuah lori di Kilometer 363.8, Lebuh Raya Utara-Selatan arah selatan dekat Trolak, Perak pada Sabtu.
Viral

Nani Roslan Jadi Emosi Baca Komen Ibu Bapa Pertahankan ‘Abang Bas’ - “Berapa Ramai Rakyat Malaysia Yang Mempunyai Nafsu Terhadap…”

gempak
07/09/2024
01:55 MYT
Pempengaruh dan personaliti Nani Roslan meluahkan rasa berang apabila dia membaca komen reaksi segelintir ibu bapa menyokong video konten ‘Abang Bas’ yang tular di TikTok.
Viral

Ibu Kecewa Anak Dilibas Siak Masjid Dengan Getah Paip Sampai Berbirat, Sebagai Amaran Elak Berbuat Bising

gempak
06/09/2024
21:55 MYT
Kecewa dan kesal, perkongsian seorang ibu mendakwa anaknya dipukul menggunakan getah paip di sebuah masjid semasa solat Jumaat menjadi perhatian warganet.
Terkini

Anggota Trafik Alami Simptom Hilang Memori Selepas Kemalangan

gempak
06/09/2024
04:55 MYT
Anggota parah selepas bertembung dengan motosikal lain di Lebuhraya Kajang-Seremban (Lekas), di sini ketika penugasan Ops Samseng Jalanan pada 28 Julai lalu kini bergelut dengan simptom kehilangan memori.
Hiburan

Bapa Fikry Ibrahim Meninggal Dunia - "Ayah Saya Sudah Kembali Ke Rahmatullah.."

gempak
06/09/2024
01:31 MYT
Bapa kepada pelakon, Fikry Ibrahim, Ahmad Ibrahim meninggal dunia pada Jumaat.