Pesohor Hollywood, Madonna nampaknya secara tak sengaja telah menjadi buah mulut dan viral dalam kalangan pengguna sosial.

Sayangnya, ia bukan respons yang positif. Hal ini lantaran banyak pengguna media sosial terutama dari platform TikTok terkejut melihat penampilan atau wajah terkini penyanyi sensasi tersebut.

Mengikut kronologi, bintang berusia 63 tahun itu telah mengemas kini akaun TikToknya sebelum anugerah Grammy berlangsung pada hujung minggu lalu.

Niat Madonna barangkali hanya ingin ‘menyapa’ peminat dan anugerah muzik tersebut, namun ia menjadi salah fokus apabila wajah penyanyi itu disifatkan sebagai ‘tidak siap’ oleh kebanyakan warganet.

Wajah Madonna kelihatan terlalu cengkung dan tirus pada bahagian pipi hingga ke dagu. Bibirnya pula dilihat membengkak, apalagi ia menjadi lebih ketara saat Madonna memberikan ‘ciuman’ kepada warganet.

Video dengan durasi 15 saat yang telah ditonton lebih 8 juta kali itu kemudian disambut ‘panas’ dengan persoalan yang dilemparkan warganet, lapor Dailymail.uk.

Selain mengelar wajahnya seperti ‘tidak siap’, ada yang bertanya: “Apakah yang telah dilakukan pada wajahnya?”

Malah ada yang menulis: “Adakah dia okay?” Sementara seorang lagi menulis: “Ini benar benar tidak siap!”

Ironi biar wajah Madonna dikatakan berubah kerana dirinya menggunakan filter, namun ramai yang percaya perempuan itu telah melakukan terlalu banyak pembedahan plastik sehingga membuat wajahnya yang dulu cantik dan diminati ramai kini bertukar ngeri.