Drama bersiri Scammer 2 kembali dengan aksi yang lebih mendebarkan dan plot yang sarat mesej.

Menerusi laman sosial Twitter, drama yang memulakan siarannya pada Isnin lalu mendapat perhatian wargamaya terutamanya apabila menampilkan pengacara terkenal Azwan Ali sebagai salah seorang pelakon.

Menariknya lagi dalam drama tersebut, Azwan tetap akan menyebut dialog-dialog memaki yang sering diucapkan di dalam video Instagram miliknya.

Ramai wargamaya yang merasa terhibur dengan skrip yang dilontarkan Azwan di dalam drama tersebut.

“Lawyer paling ter-vazzz yer #Scammer2,” komen seorang wargamaya.

“Diva AA ni buat script sendiri Ker?? #scammer2,” tanya seorang wargamaya.

“Diva AA ni dia selit kan jugak perkataan² yg dia selalu sebut dalam scriptnya #Scammer2,” usik seorang wargamaya.

“Hahah. Diva AA berlakon pakai skrip sendiri ke. #scammer2,” tulis seorang wargamaya lagi.

Menerusi drama bersiri tersebut, Azwan memegang watak sebagai seorang peguma bernama Hanif, Azwa merupakan individu yang bertanggungjawab menyediakan dokumen jual beli tanah orang kampung dengan syarikat asing.
Hanif aktif menjadi peguam bela dengan sering menampilan imej Islamik agar dapat memikat hati klien Melayu Islam. Tetapi Hanif sebenarnya seorang yang suka berfoya-foya dan penagih syabu tegar.
Diarahkan oleh Norhanisham ‘Labu’ Muhamad, Scammer 2 kali ini mengandingkan pelakon handalan Beto Kusyairy, Zahiril Adzim, Fatin Nabilah dan ramai lagi.

Scammers 2 mengisahkan Taqriz (lBeto Kusyairy) mahu menuntut bela atas kematian ayahnya, Cikgu Shah, yang menjadi mangsa fitnah dalam sebuah penjualan tanah di kampung.

Arwah Cikgu Shah dituduh menipu orang kampung dan mengaut semua duit jualan tanah. Rudi (Zahiril Adzim), kawan sekampung Taqriz tawarkan diri untuk membantunya tetapi Taqriz pula tidak percayakan sesiapa.

Sasaran Taqriz ialah Muna (Iman Corinne) pemilik syarikat hartanah dan Hanif (Azwan Ali), peguam yang dipercayai telah menipu pemilik tanah dan jadikan arwah ayah Taqriz, sebagai kambing hitam.

Siapakah yang bakal menjadi mangsa scammer kali ini? Siapa pula yang menunggang agma?

Saksikan drama bersiri Scammer 2 bermula 18 April ini pada setiap hari Isnin hingga Khamis, jam 11 malam di Astro Ria.