,
Drama

Drama ‘Dedaun Hijau Di Angin Lalu’ Bakal Berakhir, Jom Kenali Siti Rosmizah Penerbit Naskhah Ini

Umirah Halim
07/08/2024
08:55 MYT
Drama rantaian popular, Dedaun Hijau di Angin Lalu (DHDAL) telah menerima sambutan yang hangat dengan meraih penonton sebanyak 1.135 juta bagi satu episod dan rating purata sebanyak 849 ribu.
Menjelang episod akhir drama yang sangat dinantikan, mari kita kenali penerbit hebat di sebalik kejayaan ini iaitu Siti Rosmizah.
Dengan cerita-ceritanya yang penuh kekuatan dan semangat untuk membangkitkan isu sosial, Siti Rosmizah semestinya sering mengangkat lambang kekuatan dan women empowerment di karya-karyanya.

Perjalanan Karier: Dari Peguam Jadi Penulis Novel

Siti Rosmizah mula terjun ke bidang penulisan selepas satu kes tragis yang pernah dihadapi sewaktu menjadi peguam.
Akibat terkesan dengan kisah-kisah wanita yang didera, dia telah mengambil keputusan untuk kongsikan kisah-kisah seperti itu kepada orang ramai.
BERITA TRENDING: X-Change: Cinta Tak Kenal Warna Kulit, Ini 5 Pasangan Berlainan Bangsa Yang Popular Di Malaysia
BERITA TRENDING: Episod Akhir Megadrama Dedaun Hijau Di Angin Lalu Bakal Tayang 2 Episod Berturut-Turut
Menerusi novel pertamanya, Andai Itu Takdirnya, yang berjaya mendapat tempat di hati orang ramai, kerjayanya sebagai novelis terus berkembang dengan fokus pada penceritaan mengenai ketabahan dan cabaran sebagai seorang wanita.
Itulah yang buatkan semua hasil karya Siti Rosmizah terasa dekat di hati pembaca dan penonton, memberikan suara kepada mereka yang sering tak didengari.

Minggu Akhir Dedaun Hijau di Angin Lalu: Apa Yang Boleh Dijangkakan

Menjelang minggu akhir Dedaun Hijau di Angin Lalu, penonton akan rasa macam naik rollercoaster emosi.
Drama ni memang popular kat Astro, dengan penonton paling banyak sebanyak 1.135 juta bagi satu episod dan rating purata sebanyak 849 ribu.
Kejayaan ini membuktikan kemampuan Siti Rosmizah untuk berhubung dengan audiens melalui penceritaan yang menarik.
BERITA TRENDING: Jazmy Juma Jawab Dakwaan Hangat Bercinta Dengan Scha Elinnea - "Kami Memang ..."
BERITA TRENDING: X-Change: Akui ‘Sukar’ Lontarkan Dialog Bahasa Melayu, Joey Leong Kongsi Cabaran Bertutur Dalam Drama X-Change
Dalam episod akhir nanti, nasib kebahagiaan Intan dan Assad masih samar-samar.
Misteri tentang bapa Intan akan terungkai, dengan kemunculan seorang wanita misteri menambah lagi ketegangan.
Kebimbangan Assad semakin meningkat bila Intan dan Ismadi hilang, dan penemuan Kak Jorah yang pengsan menambah lagi drama. Peminat boleh jangka penutup yang dramatik dan penuh emosi.
Kisah Yang Mencerminkan Kehidupan Sebenar
Watak-watak dalam DHDAL, terutamanya Intan, mencerminkan ketabahan dan perjuangan ramai wanita.
Perjalanan Intan, yang dramatik dengan penderaan dan penghinaan akibat statusnya sebagai anak luar nikah, mencerminkan realiti keras yang dihadapi oleh ramai wanita secara senyap.
Melalui penceritaannya, Siti Rosmizah bukan sahaja bermain dengan emosi tetapi juga mendidik, membentuk masyarakat yang lebih berempati.
Komitmennya untuk menonjolkan isu-isu wanita dan memperjuangkan kisah-kisah mereka menjadikannya ikon dalam drama Malaysia.
Minggu Akhir Dedaun Hijau di Angin Lalu: Tonton di Astro dan sooka
Karya Siti Rosmizah bukan sekadar hiburan; ia adalah panggilan untuk bertindak.
Bila kita tonton episod akhir DHDAL, marilah kita raikan sumbangannya kepada drama Malaysia dan komitmennya yang teguh untuk menceritakan kisah-kisah yang menginspirasi dan memperkasakan.
Dedaun Hijau di Angin Lalu akan berakhir pada 8 Ogos ini dengan tayangan berturut-turut bermula jam 10 malam hingga 12 tengah malam.
Peminat drama penuh emosi ini boleh tonton DHDAL di Astro Ria saluran 104, di On Demand and juga boleh strim di Astro Go.
Untuk hiburan tanpa kontrak, peminat drama DHDAL boleh strim kesemua episod di applikasi sooka.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hollywood

Drama Epik Sejarah Jepun Shogun Julang 18 Trofi Anugerah Emmy Ke-76!

gempak
16/09/2024
09:26 MYT
Drama epik sejarah Jepun, Shogun melakar rekod baharu apabila menang 18 trofi di acara berprestij Anugerah Emmy ke-76 yang berlangsung di Peacock Theater, Los Angeles, Amerika Syarikat.
Hiburan

Ezzanie Jasny Rupa-Rupanya Perangai Sejenis Kalut, Tak Ada Beza Dengan Watak Fish Dalam Drama Uncle Boss Mama – “Sangat Chaotic”

gempak
09/09/2024
12:25 MYT
Pelakon Ezzanie Jasny berkongsi pengalaman memegang watak Farafisha atau Fish di dalam drama Uncle Boss Mama.
Hiburan

Tak Nak Peminat Bazir Duit Mengundi, Siti Khadijah Hanya Perlu Sokongan Peminat Untuk Terus Berada Dalam Industri - "Saya Tak Nak Berlakon Sampai Tua Sangat..."

gempak
07/09/2024
03:55 MYT
Tidak pernah menganggap diri popular, pelakon Siti Khadijah berkata dia enggan meletakkan harapan yang tinggi dalam kerjaya seninya terutama hal yang berkaitan dengan anugerah.
Hiburan

Astro Raih 9 Anugerah, Teguhkan Pengaruh Serantau di Anugerah ContentAsia 2024

gempak
06/09/2024
08:25 MYT
Syarikat kandungan dan hiburan terkemuka Malaysia, Astro menunjukkan kecemerlangannya dalam industri dengan memperoleh sembilan anugerah berprestij di Anugerah ContentAsia 2024.
Advertorial

Sakit Hati Nak Stream X-Change Tapi Internet Slow? Tak Perlu Pening Kepala Langgan Pelan redONE Postpaid 5G SMART Untuk Telefon Pintar 5G PERCUMA Serta Data Pantas Tanpa Drama!

gempak
31/08/2024
05:55 MYT
Bayangkan tengah syok layan drama tapi internet asyik buffering, siapa je yang tak annoyed kan?