Pemergian bekas pembantu peribadi kepada Datin Seri Nur Shahida, Allahyarham Muhammad Ghazali Hj Mat Lawi yang dianggap seperti adiknya sendiri meninggalkan kesan buat Nurshahida.

Allahyarham dilaporkan meninggal dunia akibat apendiks pecah dan menyebabkan kuman merebak ke paru-paru.

Baca: Bekas Staf Aliff Syukri & Shahida Meninggal Dunia Disebabkan ...

Dalam satu entri terbaru di Instagram miliknya, Datin Seri Shahida berkongsi kerinduannya kepada Allahyarham yang pergi mengadap Illahi.

"Al Fatihah... 2-3 hari saya teringat arwah... Rindu lawak jenaka, kebaikan dia... Rindu juga dia nyanyi lagu klasik untuk saya.

"Mari sama-sama kita sedekahkan Al Fatihah buat Allahyarham Muhammad Ghazali B Hj Mat Lawi dan doakan Rohnya dicucuri rahmat,diampunkan dosanya dan ditempatkan di kalangan mereka yg beramal soleh," tulis Shahida pada entri tersebut.

Al Fatihah... . 2-3 hari saya teringat arwah.....rindu lawak jenaka,kebaikan dia...rindu juga dia nyanyi lagu klasik utk saya......Mari sama2 kita sedekahkan Al Fatihah buat Allahyarham Muhammad Ghazali B Hj Mat Lawi dan doakan Rohnya dicucuri rahmat,diampunkan dosanya dan ditempatkan di kalangan mereka yg beramal soleh❤️

A post shared by Nur Shahida Mohd Rashid (@shahidadherbs) on


Tahun lalu pada satu entri video yang dimuat naik ke Instagramnya, Shahida turut menerangkan kenapa dia memilih Allahyarham sebagai pembantu peribadi untuk dirinya.

"Orang tanya saya kenapa saya ambik @ghazi_ml jadi pa.. Sebab dia mudah dan cepat faham karenah saya. Kalau saya nak makan apa-apa cepat dia cari. Part paling best dia suka buat lawak.

"Saja saya usik dia nanti kalau saya bersalin harap-harap anak saya tak terkenan perangai bangsawan dia," tulis Shahida tentang Allahyarham.

Orang tanya saya kenapa saya ambik @ghazi_ml jadi pa..sebab dia mudah dan cepat faham karenah saya....kalau saya nak makan apa2 cepat dia cari....part paling best dia suka buat lawak... . Saja saya usik dia nanti kalau saya bersalin harap2 anak saya tak terkenan perangai bangsawan dia?? . Apapun sy nak share kepada yg tanya saya pakai sarung tangan beli kat mana,saya beli dekat @hssmuslimah @hssmuslimah ...banyak design lawa2 ...saiz ikut tangan dan x melurut...

A post shared by Nur Shahida Mohd Rashid (@shahidadherbs) on


Salam takziah buat keluarga dan sahabat handai Allahyarham Muhammad Ghazali dan semoga rohnya ditempatkan bersama orang-orang yang beriman dan beramal soleh.