Cef Selebriti, Datuk Fazley Yaakob akan memastikan anak-anaknya berpuasa penuh setiap tahun.

Sebagai usaha untuk menggalakkan anak-anaknya berpuasa, Fazley menggunakan pendekatan berbeza kali ini.

Menurut Fazley, tahun ini dia memberikan pelbagai ganjaran berbeza kepada anaknya untuk memilih dalam ‘balang ajaib’ yang disediakan.

“Setiap kali bulan puasa saya akan pastikan anak-anak lelaki saya berpuasa penuh. Pelbagai cara saya usahakan agar mereka kekal bersemangat.


“Namun kali ini, tidak ada lagi bazar Ramadan untuk saya bawak anak-anak saya berjalan jalan. Tapi tak apa, puasa kali saya siapkan hadiah dan ‘reward’ yang berbeza.

”Saya dah buat balang ajaib untuk mereka, di mana di dalamnya ada 3 jenis hadiah: Duit tunai RM5, token untuk permainan online RM10 atau Snacks (kebiasaannya saya tak benarkan mereka makan apa-apa jajan terlalu kerap)

”Doakan mereka dapat berpuasa penuh ya?” katanya .


Fazley berkongsi perkara tersebut di akaun Instagram miliknya.


Menerusi entri tersebut dia memuat naik video bagaimana dia membuat ‘balang ajaib’ itu dan gelagat anak-anaknya mendapat ganjaran tersebut.


Entri tersebut mendapat perhatian pengikutnya yang rata-rata mendapat inspirasi dari cara didikkan Fazley.


Fazley mendirikan rumah tangga dengan Datin Azrene Ahmad pada tahun 2007 dan dikurniakan tiga orang anak lelaki iaitu Ahmad Fariedz Shah, 12, Ahmad Fieradz Shah, 11, Ahmad Firudz Shah, 9 dan seorang anak perempuan, Alayna Selma, 3.


Setiap kali bulan puasa saya akan pastikan anak2 lelaki saya berpuasa penuh. Pelbagai cara saya usahakan agar mereka kekal bersemangat. Namun kali ini, tidak ada lagi bazar Ramadan untuk saya bawak anak-anak saya berjalan jalan. Tapi tak apa, puasa kali saya siapkan hadiah dan ‘reward’ yang berbeza. Saya dah buat balang ajaib untuk mereka, di mana di dalamnya ada 3 jenis hadiah: Duit tunai RM5, token untuk permainan online RM10 atau Snacks (kebiasaannya saya tak benarkan mereka makan apa2 jajan terlalu kerap) . Doakan mereka dapat berpuasa penuh ya? @payishpiyashpiyush @fariedzfazley @fieradzfazley @fierudzfazley @elliefazley

A post shared by Dato' Fazley Yaakob (@fazleyyaakob) on