Pelakon Emma Maembong melahirkan rasa syukur apabila doanya di hadapan Kaabah untuk dipercepatkan jodoh pada tahun 2019 dimakbulkan oleh Allah.

Malah, Emma turut berasa gembira dan syukur berpeluang untuk kembali ke Tanah Suci bersama suami Muhammad Shazli Azhar dan anak mereka Shariq Gabriel pada tahun ini.

“2019 Emma berdoa depan kaabah untuk percepatkan jodoh, doa Emma nak kahwin next year tu juga dan setahun kemudian 2020 Alhamdulillah Allah makbulkan doa Emma.

“Emma kahwin dan telah dikurniakan anak dalam tahun yang sama seperti apa yang Emma doakan dan tahun ni Emma diberikan rezeki untuk datang balik ke kabaah bersama suami dan anak.

“Ya Tuhan sekalian alam, Tuhan maha mendengar lagi berkuasa, terima kasih kerana mengkabulkan doaku, syukur ya rabb,” kongsi Emma.

Emma yang kini masih berada di Tanah Suci bersama suami dan anaknya berkongsi perkara tersebut menerusi laman Instagram miliknya.

Rata-rata netizen turut meluahkan rasa syukur dan mendoakan agar aktres itu terus kekal istiqamah dalam menjaga penampilan selepas pulang dari menunaikan umrah.

Untuk rekod, Emma berkahwin dengan juruterbang Muhammad Shazli Azhar dan dikurniakan seorang bayi lelaki, Shariq Gabriel pada November 2020.

Undi bintang digital dan content kegemaran Top 5 anda di Gempak Most Wanted Awards 2022 di sini.