Berita

Empat Suspek Termasuk Dua Wanita Pecah Rumah Kieda Crepe Direman

Gempak
06/06/2024
06:43 MYT
Empat individu termasuk dua wanita direman enam hari sehingga 11 Jun ini bagi membantu siasatan berhubung kejadian pecah rumah seorang usahawan pencuci mulut pada 25 April lalu.

Usia lingkungan 20 hingga 27 tahun

Pemangku Ketua Polis Daerah Seberang Perai Utara, Superintenden Zulkeflee Sulaiman berkata, kesemua suspek berusia lingkungan 20 hingga 27 tahun itu ditahan di Jalan Duta, Kuala Lumpur antara jam 9 hingga 10 pagi, Khamis.
Menurutnya, polis turut merampas barangan kemas bernilai RM40,000 dipercayai milik usahawan tersebut.
"Ketika ditahan, kita hanya berjaya merampas barangan kemas bernilai RM40,000 yang mana, kita percaya, suspek telah menjual sebahagian barangan kemas yang telah dicuri.
"Bagaimanapun, siasatan masih dijalankan terhadap empat suspek berkenaan. Mereka akan direman enam hari untuk membantu siasatan.
"Setakat ini, kita belum dapat memastikan hubungan keempat-empat suspek ini, sama ada pasangan kekasih atau suami isteri," katanya ketika dihubungi pada Khamis.
Beliau juga tidak menolak akan ada lagi tangkapan untuk membantu siasatan berhubung kes terbabit.
Kes disiasat mengikut Seksyen 457 Kanun Keseksaan kerana pecah rumah.
Sebelum ini, Sinar Harian melaporkan seorang usahawan mengalami kerugian sehingga RM800,000 apabila rumahnya di Kepala Batas telah dipecah masuk penjenayah pada April lalu.
Perkara itu didedahkan oleh Siti Nur Khalieda Yusra iaitu pemilik Kieda Crepe di beberapa platform media sosial miliknya pada malam Ahad lalu selepas 40 hari kejadian
Dia yang lebih mesra disapa Kieda berkata, kejadian berlaku pada 25 April lalu, antara jam 8 hingga 11 malam.
Katanya, kejadian tersebut disedari mereka ketika pulang ke rumah selepas selesai berniaga di premis mereka
Sumber: SINAR HARIAN

Korang dah tengok filem pilihan nombor satu di GSC, The Experts?

Kalau belum, filem tempatan pecah panggung ini masih mendominasi pawagam tanah air. Jom, tonton The Experts di pawagam berhampiran korang hari ini.

Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

5 Tahun Menunggu, Kieda Crepe Hamil Anak Ketiga

gempak
08/07/2024
03:55 MYT
Pemilik perniagaan pencuci mulut, Kieda Crepe menzahirkan rasa syukur selepas dia disahkan hamil.
Berita

Kes Pelawak & Isteri Ditahan Didakwa Sebar Maklumat Dalaman, Polis Sedang Lengkapkan Kertas Siasatan

gempak
07/07/2024
23:55 MYT
Polis sedang melengkapkan kertas siasatan membabitkan pelawak serta isterinya yang ditahan sebelum ini berhubung penyebaran maklumat dalaman berkaitan Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Shah Alam di aplikasi Telegram.
Viral

Dua Pasangan Suami Isteri Didakwa Simpan Harta Curi Milik Kieda Crepe

gempak
19/06/2024
12:49 MYT
Dua pasangan suami isteri termasuk dua beradik didakwa secara bersama di Mahkamah Sesyen Butterworth atas pertuduhan menyimpan harta rompakan iaitu barang kemas seberat 247.65 gram milik seorang usahawan yang juga pempengaruh media sosial 'Keida Crepe', April Lepas.
Viral

Kieda Crepe Dakwa Suspek Rompak Orang Yang Sama Pecah Masuk Rumah Kak KM - “Makna Kata Dalam Depa Duk Bicara Kes, Masih Lagi Bergiat Aktif”

gempak
08/06/2024
00:48 MYT
Usahawan makanan dan juga pempengaruh media sosial, Kieda Crepe melahirkan rasa syukur apabila suspek kes pecah rumahnya berjaya diberkas oleh pihak polis.
Viral

Rumah Kieda Crepe Dipecah Masuk, Barang Kemas Bernilai RM800,000 Lesap

gempak
03/06/2024
09:00 MYT
Seorang usahawan pencuci mulut mengalami kerugian RM800,000 apabila rumahnya di Kepala Batas dipecah masuk penjenayah pada April lalu.