,
Viral

Enam Tahun Berkahwin, Aisyah Hijanah Kongsi Tips Bermadu - “Memang Susah…”

Firdaus
21/10/2024
04:25 MYT
Pempengaruh Islamik, Aisyah Hijanah berkongsi caranya menguruskan diri apabila suaminya, Alif Teega tiada di rumah.

Akui Sukar Bermadu

Menurut Aisyah, ramai netizen yang bertanyakan soalan berikut menerusi direct message(dm) susulan suaminya berkahwin buat kali kedua.

“Memang susah, Aisyah pun ambil beberapa bulan untuk reset hati betul-betul untuk Allah. Kita dah enam tahun dengan dia berdua, tiba ujian macam ini memang menguji jiwa kita...

“Aisyah dapat mesej ada yang tanya macam mana Aisyah jaga diri bila Alif keluar untuk tugas dia.
“Sebenarnya saya tak gemar nak kongsi benda ini tapi berharap boleh beri manfaat untuk sayang diri sendiri dahulu.
“Bila hati kita terikat kepada suami, memang kita akan sakit bila kita nampak dia keluar, lagi-lagi kita tahu tujuan dia,” ujarnya.
Dalam pada itu, Aisyah mengakui agak sukar untuk bersikap reda dalam menjalani kehidupan bermadu namun sentiasa mimikirkan untuk melakukan sesuatu aktiviti demi mengalihkan perhatiannya daripada perkara berikut.
BERITA TRENDING: Alif Teega, Aisyah Hijanah Tak Mengaku Salah Guna Dana Awam Lebih RM1.5 Juta

​BERITA TRENDING: Berdepan 10 Pertuduhan, Alif Teega & Aisyah Hijanah Tak Mengaku Salah Guna Dana Awam

​BERITA TRENDING: Isteri Didakwa Fail Cerai & Berdepan Pula Dua Pertuduhan, Alif Teega Pilih Untuk ‘Kunci Mulut’

​BERITA TRENDING: Hadir Bersama Alif Teega Di Mahkamah, Ini Respons Aisyah Hijanah Bila Ditanya Soal Perceraian…

“Tetapi, bila kita kurangkan sikit sayang kita dan ‘reset’ hati kita. Sayang Allah dulu, sayang diri dulu baru suami, barulah kita akan okay sedikit.
“Memang susah, Aisyah pun ambil beberapa bulan untuk reset hati betul-betul untuk Allah. Kita dah enam tahun dengan dia berdua, tiba ujian macam ini memang menguji jiwa kita.
“Selalunya, Aisyah akan set minda sehari sebelum hari itu. Aisyah akan plan nak buat apa terus. Fokus cari ilmu, tambah solat-solat sunat, zikir, buku, selfcare.
“Rugilah, kalau hancur untuk manusia. Allah bagi kita akal yang sihat, wajah yang cantik, tubuh yang sihat, last-last kita hancur kerana manusia.
“Gunakan segala nikmat Allah bagi untuk khidmat kepad Allah semula. Minta ampun pada Allah, minta syurga tanpa hisab, minta bahagia di Akhirat bersama para auliya dan boleh melihat wajah Allah kerana hidup ini untuk Allah,” katanya.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

Comel, Prabowo Bawa Kucing Kesayangan Bobby Tinggal Di Istana Negara

gempak
21/10/2024
02:55 MYT
Rasmi menjadi Presiden ke-8 Republik Indonesia bermaksud Prabowo Subianto juga akan menetap di Istana Negara di Jakarta.
Viral

Dipenjara Aniaya & Rog*l Binatang, Lelaki Tidak Suka Jadi Manusia Mahu Jadi Kuda

gempak
20/10/2024
20:55 MYT
Kisah sadis Adam Britton yang mempunyai kemahiran mengawal haiwan termasuk buaya menganiaya serta merogol binatang sejak beberapa tahun lalu berakhir apabila dia menerima hukuman penjara.
Hiburan

Tapis Pamer Kebahagiaan Di Sosial Media, Musim Artis Bercerai Buat Hati Syamel Gusar - "Kita Dah Didedahkan Dengan..."

gempak
20/10/2024
03:55 MYT
Pelantun lagu Hidup Dalam Mati itu berkata dia dan isterinya yang juga penyanyi Ernie Zakri juga pernah berdepan cabaran dalam perkahwinan sama seperti pasangan suami isteri lain.
Hiburan

Kongsi Tips Berumah Tangga Dengan Lelaki Duda, Watie Hanifiah Kata Isteri Perlu Ada Pemikiran Positif - “Kena Tahu Dulu Apa Yang Kita…”

gempak
20/10/2024
02:55 MYT
Isteri kepada pelawak Shuib iaitu usahawan dan pempengaruh media sosial, Watie Hanifiah berkongsi tips berumah tangga dengan seorang lelaki berstatus duda.
Hollywood

Simon Cowell Kenang Kematian Liam Payne: “Anak Anda Punya Senyuman Seperti Anda”

gempak
19/10/2024
13:50 MYT
Dua hari selepas kematian Liam Payne, pengasas grup One Direction, Simon Cowell mencoretkan kedukaan di media sosial terhadap tragedi yang menimpa penyanyi itu.
BorakSeeni