Tindakan seorang penyanyi rock wanita, Sophia Urista yang melakukan aksi tidak senonoh dengan kencing ketika di atas pentas konsert mengundang kecaman netizen.

Sophia, 36, yang juga vokalis kumpulan rock Brass Agaist mengakui tidak sempat untuk ke tandas terpaksa melakukan aksi terbabit ketika persembahan mereka di festival Welcome to Rockville, Daytona, Amerika Syarikat minggu lalu.



"Aku mahu kencing tapi aku takkan sempat kalau ke tandas," katanya seperti dilaporkan The Indipendent.

Aksi jijiknya itu turut dirakamkan dan video terbabit viral di media sosial sejak semalam.

Bertindak secara spontan, Sophia mengajak seorang penonton lelaki ke pentas sambil menyanyikan lagu Wake Up (Rage Against the Machine) sebelum membuka seluarnya dan kencing atas lelaki terbabit yang sedang berbaring.

Aksi itu disifatkan netizen sebagai sampah dan memburukkan imej pencinta muzik.

Kumpulan Brass Against menerusi ciapan di Twitter kemudiannya tampil memohon maaf ekoran insiden berkenaan.

"Kami sangat seronok malam itu dan Sophia terbawa-bawa. Kami pun tak sangka ia berlaku dan ia bukan aksi yang anda akan lihat lagi dalam persembahan akan datang," ciap pengendali akaun berkenaan.

Mereka memberitahu Sophia turut membersihkan semula kotoran terbabit sejurus selepas mereka meninggalkan pentas.

Pihak polis Daytona Beach menerima laporan aksi tidak senonoh itu dan berkemungkinan tindakan tegas akan diambil terhadap Sophia.

Kata jurucakap polis Daytona Beach, Messod Bendayan, pihak mereka menerima aduan berhubung tindakan itu menerusi akaun Facebook.

Insiden terbabit berdepan hukuman penjara selama setahun atau denda sebanyak AS$1,000 (RM4,161) kerana menunjukkan kemaluan di khalayak ramai dan beraksi tidak senonoh.

***Untuk kemaskini berita terkini, cepat & mudah, langgan saluran Telegram Gempak!
Dah mengundi artis kegemaran korang di AME 2021? Klik banner di bawah untuk mengundi!