,
Berita

Ford Mustang Terbabas, A Aida Kerugian Hampir RM70,000

Rozaimi Zubaidi
17/07/2019
09:45 MYT
Pelakon dan penerbit Datuk A Aida mengakui mengalami kerugian hampir RM 70,000 selepas kereta Ford Mustang yang dipandunya terbabas.
Menurut Aida, sehingga kini keretanya masih berada di bengkel untuk dibaiki dan dia sekeluarga masih trauma dengan kejadian tersebut.
"Sehingga kini saya masih trauma dengan kemalangan yang berlaku kerana itu merupakan insiden pertama dalam hidup saya sejak mula memandu ketika berusia 20 tahun.
"Ketika kejadian saya cuma memandu dalam kelajuan 50 kilometer sahaja dan tidak tahu bagaimana kenderaan saya boleh hilang kawalan hingga terlanggar pembahagi jalan kiri dan kanan.
"Kos untuk membaiki kenderaan tersebut mencecah hampir RM70,000 kerana yang mahal untuk dibaiki semula adalah beg udara kereta.
"Namun, itu semua anggaran yang diberikan pada saya kerana saya masih belum mendapat harga sebenar tentang jumlah kerosakan yang dialami," katanya ketika dihubungi Gempak.
Tambah Aida, dia tidak mempunyai perancangan untuk menjual kenderaan tersebut kerana telah melakukan pelbagai modifikasi.
"Buat masa sekarang saya masih tiada perancangan untuk menjual kenderaan tersebut kerana sejak membelinya tiga tahu lalu saya sudah lakukan pelbagai modifikasi.
"Kenderaan tersebut banyak berjasa pada saya, jadi biarlah saya gunakan kembali selepas kereta itu siap dibaik pulih," ujarnya.
Terdahulu, kereta Ford Mustang yang dipandu Aida terbabas di Kilometer 390, Lebuhraya Pantai Timur 2 (LPT 2) berhampiran Ajil, Terengganu, ketika dalam perjalanan pulang ke kampungnya di Jertih kerana kematian kakak sulung Jumaat lalu.
Akibat kemalangan yang berlaku, Aida tidak sempat pulang ke kampungnya untuk melihat jenazah arwah kakaknya buat kali terakhir.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Filem

Rachel Tan Kongsi Cabaran Pembikinan Filem Hollywood, Sight - “Adakalanya 16 Jam”

gempak
05/08/2024
07:30 MYT
Bekas ratu cantik Malaysia yang kini bergelar penerbit di Hollywood, Rachel Tan berkongsi tentang filem terbitannya berjudul, Sight.
Hiburan

Cari Kelainan, Penerbit Filem 'Siapa Buka Lampu?' Pilih Pengarah Indonesia - "Saya Mahu Sesuatu Yang Mudah Diterima Penonton"

gempak
06/07/2024
09:49 MYT
Demi menyuntik kelainan dalam filem Melayu sulungnya, penerbit Punnagai Poo Gheetha daripada SG Entertainment & Advertising memilih sutradara Indonesia, Reka Wijaya sebagai pengarah filem Siapa Buka Lampu?
Hiburan

Filem Punjabi Tempatan Saazish Kena Sabotaj? - "Saya Terkejut Bila Dapat Tahu..."

gempak
03/07/2024
04:53 MYT
Penerbit filem, S Baldev Singh mendakwa filem Punjabi tempatan pertama terbitannya berjudul Saazish ‘disabotaj’ berikutan jadual penayangan bertembung dengan satu filem import Punjabi.
Hiburan

Blacklist Nama Ruhainies, A Aida Masih Jaga Ukhuwah Sebagai Kawan - "Bila Jumpa Boleh Salam, Peluk, Cium"

gempak
22/05/2024
23:55 MYT
Jika sebelum ini pernah menyenarai hitamkan (blacklist) nama aktres, Ruhainies daripada diambil berlakon dalam produksinya, penerbit terkenal, Datuk A Aida tidak menafikan bahawa kerjasamanya dengan pelakon itu masih boleh terjadi bergantung kepada keadaan.
Hiburan

Hampir Mati! David Teo Dakwa Disihir Keluarga Terdekat - "Ustaz Kata Individu Itu Hantar Lintah Ke Dalam Badan"

gempak
01/05/2024
09:55 MYT
Penerbit terkenal tanah air, David Teo mendakwa pernah disihir oleh ahli keluarga sendiri sehingga hampir meragut nyawanya. Menurut David, simptom-simptom dirinya disihir berlaku selepas menghadiri majlis pengebumian mendiang bapanya di Segamat, Johor, enam tahun lalu. "Dua minggu selepas balik dari Segamat, saya mula tak dapat tidur dan pening