Pelakon Nadiya Nisaa akui gementar serta bimbang akan penerimaan penonton terhadapan filem Dekatnya Cinta iaitu kisah dari kesinambungan drama hit Adam & Hawa pada tahun 2012.

Nadiya berkata dia bimbang jika apa yang telah diberikan dalam filem itu tidak dapat memenuhi emosi yang dimahukan sama seperti dramanya sebelum ini.

“Saya rasa gementar juga sebab tempohnya agak lama juga untuk muncul kembali kisah dari kesinambungan drama yang pernah jadi fenomena dulu.

“Saya juga takut jika penonton atau peminat Adam & Hawa lebih tinggi dari apa yang kita beri. Yelah jika dahulu mereka boleh melayan emosi selama 80 episod tetapi kini hanya dalam satu jam lebih sahaja.

“Saya cuma bimbang tidak dapat memenuhi tahap emosi yang mereka mahukan. Tapi saya yakin drama ini memberi satu aura berbeza untuk mereka,” katanya kepada Astro Gempak.

Aktor hebat Datuk Aaron Aziz dan Nadiya Nisa sekali lagi tampil digandingkan menerajui watak utama Dekatnya Cinta yang ditayangkan Di Pawagam Rumah Anda, Astro First, saluran 480 bermula 13 Mei ini.

Mengulas mengenai karakternya sebagai Ain Hawani di dalam filem ini, Nadiya memberitahu ia lebih matang seiring dengan usia perkahwinan Adam dan Ain iaitu enam tahun.

“Kali ini fasa yang berbeza lah kerana dalam cerita kali ini kami sudah berkahwin enam tahun dan dikurniakan seorang anak.

“Nampak macam hubungan itu sudah matang tetapi masing-miasng ada ego dan tidak dapat menguruskan amarah lagi.

“Ain kali ini seroang wanita yang mempunyai cita-cita tinggi untuk sambung pengajian tetapi dalam masa yang sama cuba untuk tidak abaikan keluarganya.

“Saya harap penonton akan suka dengan filem ini dan memberi satu impak yang berbeza,” katanya lagi.

Dekatnya Cinta mengisahkan tentang pasangan suami isteri Adam Mukriz dan Ain Hawani hidup bahagia sehinggalah hadir orang ketiga, Zulaika (Farah Nabilah). Adam Mukriz mula beralih arah kerana Ain Hawani tidak dapat memberi tumpuan pada keluarga disebabkan sibuk dengan kerjaya dan menyambung pengajian.

Keadaan bertambah rumit apabila Adam Mukriz ternampak Ain Hawani menerima sejambak bunga bersama Profesor Yusoff (Datuk Fazley Yaccob). Diselubungi rasa marah dan cemburu, Adam Mukriz telah melafazkan cerai. Bermulalah perjalanan hidup baru buat mereka berdua dalam berdepan dengan pelbagai dugaan.

Saksikan filem Dekatnya Cinta yang akan berada di Pawagam Rumah Anda, Astro First bermula 13 Mei 2021.

Untuk melanggan sila ke saluran 480 atau anda juga boleh strim di Astro Go atau On Demand. Dengan hanya RM15, anda boleh menonton selama 48 jam (2 hari) secara berulang-ulang. Ikuti info dan klip-klip menarik tentang filem ini menerusi akaun Instagram, Facebook, Twitter Astro Shaw.