Pelakon drama My Coffee Prince Hafeez Mikail selamat mengikat tali pertunangan dengan pilihan hatinya, Noor Azira Azman, 26 semalam.

Majlis pertunangan berlangsung di kediaman Azira yang terletak di Beranang, Selangor.

Hafeez berkata, selepas berkenalan sejak setahun lalu, dia berasakan hubungan mereka perlu dipanjangkan ke fasa yang lebih serius, seiring usia yang sudah meningkat.

A post shared by Wedding & Couple Expertise (@cameykaelfilm)


“Hubungan kami bermula sebagai kawan, lama kelamaan baru kami bercinta. Tunang saya bukan orang industri.

“Umur dan meningkat, jadi saya rasa sudah sampai masanya untuk mendirikan rumah tangga. Tambahan pula keluarga pun merestui hubungan kami,” katanya.

Dalam pada itu, Hafeez berkata, mereka merancang untuk menikah pada tahun hadapan. Namun, Hafeez masih belum bersedia untuk mendedahkan tarikh pernikahannya itu.

Tambah Hafeez, dia kini sedang mempersiapkan diri agar dapat memikul tanggungjawab sebagai suami dengan baik.

“Kalau nak cakap persediaan menjadi suami orang tu dah lama sedia. Tetapi apabila sudah bertunang ini saya haruslah lebih kerja keras dan memperbaiki diri untuk jaga anak orang.

“Tarikh perkahwinan sudah ditetapkan. Nanti saya akan umumkan,” ujarnya.

Melanjutkan bicara, Hafeez berkata tunangnya itu merupakan seorang yang sangat memahami dan sentiasa memberi sokongan terhadap kerjaya seninya.

Dia juga sudah memberi peringatan awal kepada Azira untuk bersedia dengan komen-komen netizen serta perhatian yang bakal diterima apabila bergelar isteri kepada seorang artis.

“Dia sangat memahami kerjaya saya dan tidak pernah menyusahkan. Malah keluarga juga dapat menerima saya dengan baik.

“Saya sudah pesan kepada dia supaya bersedia dari segi mental kerana selepas ini pasti akan terdedah dengan netizen. Ada sahaja yang tidak kena nanti akan mendapat kritikan. Ia juga mungkin melibatkan keluarga saya dan dia nanti,” jelasnya.

Sumber: mStar
Foto kredit: @cameykaelfilm

Undi bintang digital dan content kegemaran Top 5 anda di Gempak Most Wanted Awards 2022 di sini.