,
Hiburan

Hannah Delisha Lancar Lagu Selepas Keguguran - "Akan Tiba Lagu Motivasi Tentang Harapan & Kekuatan"

Amri Hassan
15/07/2024
17:55 MYT
Kali terakhir penyanyi dan pelakon Hannah Delisha muncul dengan single adalah pada 2021 menerusi lagu Terlalu Mudah.
Selepas tiga tahun, Hannah, 26, kembali menjadi penyanyi syarikat rakaman di bawah label Faithful Music. Sebagai buah tangan pertamanya, Hannah mempertaruhkan lagu Akan Tiba hasil ciptaan sepenuhnya oleh Faizal Tahir, Ja’a, Romeo dan Eugene Lai.

BERITA TRENDING: "Seminit Gembira, Tiba-Tiba..." - 3 Bulan Hannah Delisha Hamil, Sebulan Bayi Dikandung Meninggal Dunia Dalam Kandungan

BERITA TRENDING: Hannah Delisha Alami Keguguran - “Insya-Allah Jumpa Di Syurga Nanti”

Hannah berkata, Akan Tiba adalah sebuah lagu motivasi yang memaparkan mesej harapan dan daya tahan yang kuat.
Apatah lagi selepas mengalami keguguran baru-baru ini, Hannah menyalurkan emosi hatinya ke dalam lirik, menggalakkan pendengar untuk bergerak ke hadapan, meninggalkan kesedihan lalu di belakang, dan percaya bahawa hari yang lebih cerah akan datang.
“Lagu Akan Tiba bukan hanya sekadar sebuah lagu biasa, melainkan lebih dari itu. Lagu motivasi ini menyampaikan pesan-pesan inspiratif mengenai harapan dan kekuatan untuk menghadapi cabaran dengan penuh semangat. Dengan ritma yang membangkitkan semangat dan lirik yang memancarkan positif, lagu ini mampu membangun keyakinan dalam diri pendengarnya.
“Melalui melodi yang penuh semangat dan melodi, Akan Tiba mampu merangsang perasaan positif dan memperkuat tekad untuk tidak menyerah di tengah cubaan hidup. Pesan motivasional dalam lagu ini sangat relevan dengan situasi keseharian ramai orang yang mungkin sedang berjuang melewati masa sukar.
“Mendengarkan melodi yang menggerakkan jiwa dan lirik yang menghidupkan semangat, pendengar dapat merasakan kehangatan harapan yang mampu menyinari kegelapan. Dengan kata lain, lagu ini adalah sebuah sumber inspirasi yang mampu mempertajam fokus dan membangkitkan semangat juang untuk tetap melangkah maju dalam meraih impian,” katanya.
Menurutnya, lagu Akan Tiba juga ditujukan khas kepada peminat-peminatnya yang setia sejak awal kariernya.
“Akan Tiba bukan sekadar lagu, melainkan mewakili dari semangat pantang menyerah dan keyakinan atas datangnya waktu yang lebih baik dalam hidup setiap individu.
“Diharapkan lagu terbaharu ini mampu diterima baik peminat serta membawa sentuhan yang segar dan berbeza dalam landskap muzik Malaysia,” katanya.

BERITA TRENDING: Berasal Dari Singapura, Hanna Delisha Anggap Insiden Kamal Adli Dipukul Sebagai Takdir - “Bagi Saya Perkara Itu Melibatkan..."

BERITA TRENDING: Hannah Delisha Akui Salah Sentuh Pelakon Lelaki Dalam Drama; “Saya Hanya Melakukan Tanggungjawab Sebagai…”

Elemen kreatif yang digabungkan dalam lagu Akan Tiba, pastinya membuktikan bahawa Hannah adalah seorang artis serba boleh yang mampu mencipta impak dalam industri muzik tempatan.
Lagu Akan Tiba ini bakal dilancarkan secara rasmi pada 12 Julai ini menerusi sesi siaran langsung yang bakal dikendalikan oleh Hannah di akaun TikTok miliknya bermula jam 8 malam.
Sesi siaran langsung ini dibuat selepas kali terakhirnya pada 2023 yang sebelumnya bersiaran tiga ke empat kali seminggu.
Serentak dengan itu, lagu Akan Tiba juga boleh distrim di semua platform muzik digital dan video muzik boleh ditonton di saluran YouTube Faithful Music.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Berita

Penyanyi Reedzwann Terlibat Kemalangan, Rakan Maut

gempak
07/09/2024
07:22 MYT
Penyanyi Reedzwann, 23, terselamat selepas kenderaan pelbagai guna (MPV) dipandunya terlibat kemalangan dengan sebuah lori di Kilometer 363.8, Lebuh Raya Utara-Selatan arah selatan dekat Trolak, Perak pada Sabtu.
Hiburan

Pelakon Kantoi Dengan Sugar Daddy, Sampai Minta Pembantu Peribadi ‘Deal’ Dengan Isteri Pertama Untuk Redakan Keadaan

gempak
07/09/2024
05:55 MYT
Hanya memperkenalkan artis tersebut sebagai R, Hilmi memberitahu bahawa aktres berkenaan pernah ditangkap oleh isteri pertama skandalnya itu.
Hiburan

Tak Nak Peminat Bazir Duit Mengundi, Siti Khadijah Hanya Perlu Sokongan Peminat Untuk Terus Berada Dalam Industri - "Saya Tak Nak Berlakon Sampai Tua Sangat..."

gempak
07/09/2024
03:55 MYT
Tidak pernah menganggap diri popular, pelakon Siti Khadijah berkata dia enggan meletakkan harapan yang tinggi dalam kerjaya seninya terutama hal yang berkaitan dengan anugerah.
Artis

”Lagu Zaman Sekarang Kosong & Tiada Jiwa, Tak Macam Lagu…” Rahmat Mega

gempak
06/09/2024
11:55 MYT
Penyanyi, Rahmat Mega berpendapat kebanyakkan lagu pada masa kini bagaikan tidak mempunyai jiwa dan ‘rasa’.
Hiburan

Apich Lo Tak Tergugat Dengan Hero Baru, Anggap Usia Bukan Penghalang - "Kalau Minat, Mesti Usaha"

gempak
05/09/2024
12:55 MYT
Baru bertapak dalam industri lakonan, pelakon Apich Lo meluahkan rasa syukur kerana diberi kepercayaan untuk membintangi filem Pontianak 200KG