Pelakon Indonesia, Raline Shah hubungannya dengan anggota kumpulan BIGBANG, Seungri hanyalah sekadar rakan sahaja.

Menurut Raline, kehadirannya pada majlis ulang tahun Seungri beberapa tahun lalu juga atas dasar kawan dan tidak lebih daripada itu.

“Tidak ada apa-apa antara saya dan dia, saya hadir kerana itu merupakan majlis hari jadinya. Kawan-kawan yang lain dan keluarganya juga turut ada di sana.

“Kerjaya saya ini sememangnya tidak terlepas dengan gosip. Bagaimanapun gosip seperti itu sangat merugikan saya.

“Saya menyesal jika teman baik saya atau orang saya kenal nampak adalah seorang yang sangat negatif,” katanya seperti yang dilapor jawapos.


Tambah Raline lagi, dia tidak terlibat mahu pun memiliki sebarang urusan perniagaan dengan Seungri.

“Persahabatan saya dengan dia hanyalah biasa sahaja, lebih dari itu, yang berkaitan dengan perniagaan atau hal-hal melibatkan dirinya saya kurang tahu.

“Jadi disebabkan perkara itu juga saya tidak boleh memberikan sebarang komen,” jelasnya.

Dalam pada itu, Raline juga berharap supaya tidak dikaitkan lagi dengan kontroversi atau pun skandal yang melibatkan figura popular itu.

“Pada akhirnya, kita boleh berkawan dengan sesiapa sahaja. Secara jujurnya kita juga tidak tahu hal-hal lain yang mereka lakukan ketika diluar persahabatan.

“Jadi saya tidak ingin sekali dikaitkan dengan masalah ini. Sekali lagi saya ingin sampaikan, saya percaya dengan keadilan.

“Kontroversi ini sangat besar dan melibatkan banyak selebriti, bukan saya sahaja malah selebriti di luar negara juga.

“Saya menyokong segala proses undang-undang. Saya faham dia kini sedang disiasat dan pada pendapat saya, selagi proses siasatan sedang dijalankan, kita seharusnya percaya dengan undang-undang yang telah ditetapkan,” tegasnya.

Terdahulu, disebabkan Raline dan Seungri merupakan sahabat baik, nama aktres itu juga turut terpalit selepas foto bersama Seungri ketika sambutan ulang tahun penyanyi itu tular di laman sosial.

Dalam perkembangan terbaru, polis kini sedang menyiasat majlis ulang tahun Seungri yang diadakan di Palawan, Filipina pada tahun 2017.

BACA: Terpalit Kontroversi Pelacuran, YG Entertainment Putuskan Kontrak Eksklusif Dengan Seungri

BACA: Sebar Rakaman Video Seks, Seungri Akhirnya Mengaku Bersalah

Sumber: Jawapos, Allkpop