,
Laman Utama

Harga Lembu Jantan Ini Lebih Mahal Dari Kereta Porsche Taycan, Pemilik Kata: “Ia Miliki Daya Tarik Seksual”

Maliah Surip
30/09/2022
12:43 MYT
Pemilik penternakan Yarrawonga Cattle Company iaitu syarikat pengembala lembu dari Australia seperti mendapat durian runtuh apabila salah seekor lembu jantan miliknya terjual dengan harga jutaan ringgit.
Andrew Bassingthwaighte mengatakan lembu jantan dari jenis Gertrudis itu telah laku terjual dengan nilai sebesar A$250,000 atau bersamaan RM1.161 juta!
Jika dibandingkan harga lembu jantan tersebut dengan kereta mewah dari jenama Porsche, ia malah jauh lebih mahal dari jentera yang selalu menjadi idaman ramai itu.
Mengikut senarai harga Porsche di Malayasia pada tahun ini, jentera dari jenis Taycan dijual bermula harga RM595,000 sehingga RM934,000.
Harga tersebut jauh lebih murah dari lembu jantan yang berjaya dibeli secara lelong tersebut.
Mengaku terkejut dengan harga jualan tersebut, Bassingthwaighte berkata ia adalah sangat biasa,namun dia dan keluarganya cukup gembira dengan ‘pulangan’ dan penat lelah menjaga lembu tersebut.
Bassingthwaighte juga mengatakan ada sejumlah faktor yang menyebabkan harga lembu jantan miliknya memecahkan rekod lelongan.
“Lembu jantan ini sangat tampan dan ia boleh menjadi satu pelaburan yang besar oleh para pengembala.
“Jadi saya percaya apa yang membuat pembeli mahu memilikinya adalah kerana ia mempunyai daya tarik seksual,” ujarnya seperti dilaporkan ABC Australia.
Malah penternak itu juga mendakwa air mani lembu jantan tersebut turut memiliki harga yang tinggi jika dijual kepada pasaran luar.
Kredit Foto: ABC Australia & DSF.my
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Awie Dedah Pernah Ada Karakteristik Lembut Masa Zaman Sekolah - "Saya Suka Menari, Gimnastik Pun Dulu Saya Wakil Sekolah"

gempak
27/09/2024
12:55 MYT
Penyanyi rock lagenda tanah air, Datuk Awie baru-baru ini berkongsi kisah lucu berkaitan dirinya yang disifatkan sebagai seorang yang 'lembut' semasa zaman sekolah.
Viral

“Takut Tapi Kena Kuat…” – Siti Jamumall Harus Jalani Prosedur Cuci Kandungan, Tak Ada Rezeki Timang Anak Ketiga Disebabkan Molar Pregnancy

gempak
27/09/2024
09:55 MYT
Baru sahaja tiga minggu disahkan hamil, personaliti media sosial Siti Jamumall diuji  apabila dirinya terpaksa menggugurkan kandungannya.
Viral

Kieda Crepe Kecewa Ada Pihak Sengaja Buat Ulasan Perniagaannya Demi Nak 'FYP' - "Naiklah Tanpa Memburukkan Orang... "

gempak
26/09/2024
08:55 MYT
Usahawan Kieda Crepe meluahkan rasa terkilan apabila ada pihak membuat ulasan berkenaan perniagaannya hanya untuk meraih perhatian di laman sosial.
Hiburan

Kemelut Rumah Tangga Fattah-Fazura Buat Hati Abby Abadi Sebak, Harap Terus Pertahankan - "Kalau Rasa Kita Paling Tersakiti, Ada Yang..."

gempak
26/09/2024
05:55 MYT
Pelakon, Abby Abadi mengakui dirinya berasa sebak melihat keretakan hubungan pasangan selebriti Fattah Amin dan juga isteri, Fazura.
Viral

Kongsi Kata Sindiran, Marissa Dania Tak Nak Sekat 'Haters' - "Biarkan Satu Atau Dua, Jadi Mereka Boleh..."

gempak
26/09/2024
04:31 MYT
Perkongsian di Instagram Story milik anak perempuan kepada Abby Abadi, Marissa Dania meraih perhatian apabila dia memuat naik kata-kata sindiran kepada pihak yang membencinya atau ‘haters’.
BorakSeeni