Seorang individu yang mengaku dirinya sebagai imam dari Masjid Al-Maarufi, Seberang Kota, Kedah memperjelaskan status hubungan pasangan yang didakwa sebagai suami isteri yang tular bersama bayi mereka baru-baru ini.

Dakwa imam berkenaan, pasangan tersebut sebenarnya masih dalam proses untuk mendirikan rumah tangga dan pernah dinasihatkan oleh pihak masjid untuk tidak tinggal serumah.

Belum berkahwin

“Sebelum ini, kami pernah hadir ke rumah mereka dan nasihatkan mereka untuk tidak tinggal serumah buat sementara waktu. Perbincangan kami pada malam tu… nampak tiada perubahan.



“Jadi, kami panjangkan kepada pejabat agama. Pada 1 September 2023, pihak pejabat agama hadir dan pihak perempuan dihantarkan pulang ke rumah ibunya.

“Kami ingatkan tindakan kami sudah selesai, sehinggalah tular yang sehingga kini, mereka masih lagi bersama dan status mereka masih dalam proses untuk berkahwin,” katanya.

@aduanrakyatkualakedah Kali ketiga kami post video ini, ada pihak dari belah "sana" yang report video kami post untuk memberitahu kebenaran sebenar mengenai keluarga ini. Jangan anggap kami mengalah, sudah-sudahlah nak tpu rakyat Malaysia. Tidak lama pun nak tpu,akhirnya terkantoi juga..#fypシ゚viral #kualakedah #isurakyat #prihatin #beranda #fyp #alorsetar #masjidalmaarufi #teammasjid #zyxcba #kedahdarulaman #isusemasa #lawantetaplawan ♬ Powerful songs like action movie music - Tansa

Dakwa individu tersebut, tujuan dia memberitahu hal sebenar adalah bagi menjawab tuduhan daripada netizen yang mendakwa pihak masjid tidak memberikan sebarang bantuan dan tidak berbuat apa-apa kepada mereka.

“Jawapan kami kepada netizen untuk tidak salahkan pihak masjid atau komuniti kariah yang (didakwa) tidak buat apa-apa dan tidak tahu apa-apa,” katanya lagi.

Dalam video berbeza, individu tersebut berharap agar segala pertanyaan diajukan kepada mereka yang arif dan mengenali pasangan tersebut.

“Kepada netizen semua, saya berharap jika ingin bertanya satu perkara, sila berhubung dahulu dengan ketua-ketua tempat penduduk… contoh saya iaitu imam atau ketua kampung yang mempunyai authority untuk menjawab soalan,” katanya.

Sementara itu, Gempak sedang berusaha mendapatkan komen dan maklumat lanjut daripada pasangan berkenaan mengenai isu ini.

Sumber: Facebook, TikTok

ARTIKEL BERKAITAN: Kes Dera Anak Digugurkan, Ibu Dedah Kronologi Kejadian

ARTIKEL BERKAITAN: Caprice & Isteri Berhenti Kongsi Mengenai Anak Di Laman Sosial - “Maaf Untuk Ibu Bapa Yang Suka Sama-Sama…”