Isteri kepada penyanyi Nubhan, Dr. Afifiah Tawfek terkejut apabila suaminya menghadiahkan sebuah klinik gigi sempena tanda berterima kasih melahirkan anak ketiga mereka.

Dr. Afifah tidak menyangka impiannya untuk memiliki klinik gigi sendiri menjadi kenyataan selepas direalisasikan oleh Nubhan.

“Klinik ni as my push present. Ingat nak minta gelang emas je, sekali klinik dia bagi.

“Mula-mula cerita je hasrat nak ada klinik gigi sendiri. Selalu cerita my ups and down masa study as dental student dulu dan macam mana saya gembira sangat dapat kerja di klinik gigi adik,” beritahunya.

Isteri kepada pelantun lagu Kisah Kasih itu berkongsi mendedahkan cerita sebenar disebalik kejutan yang diterima dua hari lalu.

Pun begitu, Dr Afifah berkata Nubhan sempat memberi pesanan tentang bukan mudahnya menjalankan perniagaan sendiri.

“Tapi suami selalu pesan tak mudah nak business ni. Tak sama macam kerja as a dentist di klinik orang. Banyak yang kena belajar.

“Paling penting hubungan dengan Allah dan keluarga,” ceritanya lagi.

Dr Afifiah memberitahu selepas menerima pelbagai pesanan dari suaminya, dia akui ada timbul perasaan takut dan tidak bersedia untuk membuka klinik pergigian sendiri.

“Terus rasa takut. Terus rasa macam belum tiba masanya lagi nak ada klinik sendiri. Banyak lagi nak kena belajar. Nak build up diri dan keyakinan dulu.

“Bila lihat suami berniaga dari awal sampai sekarang tiada pun bahagian yang mudah.

“Tiba-tiba suami macam ‘tada! Nah klinik you tinggal kerja je’. Saya takt ahu bahagian mana yang suami Nampak saya bersedia,” ujarnya.


Kelmarin, Nubhan membuat kejutan membawa isterinya ke klinik pergigian yang diberi nama Lantara yang dijangka akan dibuka tidak lama lagi.

Pasangan ini mendirikan rumah tangga pada tahun 2015 dan hasil perkahwinan itu mereka dikurniakan dua orang cahaya mata Aafiya Kamilia, 4, dan Ahmad Aaffan, 2.

A post shared by NUBHAN AHAMAD (@nubhan.ahamad)

A post shared by Dr. Fie Tawfek (@drfietawfek)