Isu tular seorang kanak-kanak perempuan yang menjadi mangsa buli di sebuah pra-sekolah baru-baru ini telah mendapat perhatian ramai termasuk selebriti popular Neelofa.

Sebagai seorang ibu yang memahami situasi yang dihadapi ibu bapa kanak-kanak tersebut, Neelofa menggesa pihak sekolah mengambil tindakan segera terhadap kes berkenaan.

Menurut Neelofa atau nama sebenarnya, Noor Neelofa Mohd. Noor, 33, perkara sebegitu tidak seharusnya dipandang remeh terutama oleh pihak sekolah terbabit kerana mampu memberi impak trauma buruk kepada murid itu.

"Ini bukan isu yang remeh, jangan pandang kes buli sebegini normal.

“Trauma kanak-kanak dibuli akan memberi kesan yang sangat lama. Pihak sekolah perlu lakukan sesuatu,” katanya.

Isteri kepada PU Riz atau Haris itu berkongsi pendapatnya dalam satu enyri Instagram(IG) Story miliknya.

Kes buli kanak-kanak usia enam tahun itu mula tular sejak beberapa hari lalu selepas satu hantaran IG milik seorang wanita berstatus ibu kepada seorang kanak-kanak bernama, Ayra mendakwa anaknya dibuli rakannya di sekolah.

Kanak-kanak itu didakwa dibuli sehingga cedera pada bahagian muka dan mengalami trauma untuk ke sekolah yang terletak di Seri Kembangan.

Dalam hantaran tersebut, Ayra telah mengadu beberapa kali dibuli secara fizikal oleh rakan sekolah termasuk menendang bahagian perut dan seluarnya ditarik di hadapan orang lain.

Susulan kes itu, ibunya telah membuat aduan kepada pihak sekolah namun tiada sebarang tindakan lanjut yang diambil berhubung kes tersebut.