Pada satu entri di Instagramnya, penyanyi Sabhi Saddi berkongsi tentang neneknya yang sedang sakit dan ditemani oleh atuknya. Dia dapat melihat kesedihan yang dilalui oleh atuknya.

"Kesedihannya kami dapat melihat dan kami dapat rasakan. Kata-katapun dia tak mampu untuk ungkapkan.

"Hanya air mata saja yang dapat diungkapkan dengan perasaannya dan dihatinya," tulis Sabhi tentang atuknya.

Menurut Sabhi, atuk dan neneknya merupakan pasangan yang sangat romantik dalam usia melebih 100 tahun yang pernah dilihatnya.

"Pasangan ini sangat romantik, inilah pasangan romantik yang pernah saya lihat seumur hidup saya dengan usia yg sudah lebih 100 tahun.

"Mereka selalu jaga satu sama lain,dan mereka redho, kalau satu hari salah org yang pergi dulu, mereka terima ketentuan Allah swt.

"setiap makluk di langit dan di bumi akan kembali kenapa Sang Pencinta (Allah SWT). Mereka selalu berkongsi pengalaman dan perjalanan hidup mereka. Mungkin ini lah jalan akhir mereka bersama," tulis Sabhi lagi.

Kesedihan nya kmi dpt melihat dan kmi dpt rasakan?.. Kata2 pun dia tak mampu utk ungkapkan, hanya air mata saja yg dpt diungkapkan dgn perasaanya dan dihatinya..Pasangan ini sgt romantic, ini la pasangan romantic yg perna sy lihat seumur hidup sy dgn usia yg suda lebih 100 tahun.. mereka selalu jaga satu sama lain,dan mereka redho, klu satu hari salah org yg pergi dl mereka terima ketentuan Allah swt...setiap makluk dilangit dan dibumi akan kembali kenapa sang pencinta ( Allah S w t) ... Mereka selalu berkongsi pengalaman dan perjalanan hidup mereka..mungkin ne la jalan akhir mereka bersama??? Kepada keluarga, saudara mara, sahabat2, kawan2, rakan2 IG dan FB.. Hanya satu pinta ku, Minta doakan yg terbaik utk nenek sy.. Semoga segala kesakitan dan penderitan yg dia alami skrg ne permudahkan oleh Allah swt.. Amin????

A post shared by Mr Sabhi ?? (@sabhisaddi) on


Pada entri yang sama, Sabhi turut memohon kepada keluarga, saudara mara, sahabat-sahabat, kawan-kawan, rakan-rakan IG dan FB supaya mendoakan yang terbaik untuk neneknya.

Semoga segala kesakitan dan penderitaan yg dialami dipermudahkan oleh Allah SWT. Amin.

Kredit Gambar: Instagram