,
Gaya Hidup

“Inovasi Kepala Abah!” – Inovasi Mantap Satay Cicah Coklat Dikritik Netizen

Azwa Rahman
10/04/2019
07:11 MYT
Selepas cheesy char keuw tiaw menjadi tular dan dikritik ramai netizen, kini ada satu lagi makanan kegemaran rakyat Malaysia, satay dan nasi impit dikatakan mendapat ‘pembaharuan’.
Menerusi akaun Twitter @jomkitamy, mereka berkongsi dua video berdurasi 30 saat dan 15 saat menunjukkan satay dan nasi impit dicurahkan kuah coklat. Jika sebelum ini coklat hanya disalut pada buah-buahan seperti strawberi dan anggur, mereka yang mencuba satay dicicah coklat ini berkata, ia sedap!
Mendapat hampir 20,000 tontonan di Twitter, rata-rata netizen tidak bersetuju dengan paduan dua rasa yang tidak dapat diterima akal ini.
Amacam, anda berani nak cuba?
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

Jijik! Pelanggan Sanggup Letak Sendiri Lipas Dalam Makanan Demi Makanan Percuma

gempak
05/09/2024
14:55 MYT
Sepotong video memaparkan perbuatan empat sekeluarga meletakkan lipas di atas pinggan restoran untuk makan secara percuma tular baru-baru ini.
Viral

“Ingin Dimaklumkan Central Kitchen Kami Telah Menerima Sijil Halal JAKIM” - Dolly Dim Sum

gempak
04/09/2024
06:20 MYT
Syarikat restoran makanan popular, Dolly Dim Sum memaklumkan dapur berpusat (central kitchen) yang membekalkan bahan-bahan dan makanan separa siap ke semua cawangannya telah menerima sijil halal dari pihak JAKIM.
Berita

Diminta Hantar Makanan Ke Balai Polis, Pelanggan Rupa-Rupanya...

gempak
22/08/2024
14:55 MYT
Seorang penghantar makanan Thailand menempuh detik seram apabila menerima pesanan daripada seorang pegawai polis yang sudah meninggal dunia.
Berita

Ceraikan Isteri, Lelaki Jalinkan Hubungan Dengan Ibu Mentua

gempak
20/08/2024
23:55 MYT
Satu rakaman video yang menjadi tular di media sosial memaparkan hubungan terlarang antara seorang menantu lelaki dan ibu mentuanya di Jambi.
Viral

Mahu Cegah Penuaan, Influencer Guna Najis Jadi Mask Muka

gempak
20/08/2024
15:25 MYT
Seorang pesohor media sosial di Brazil mengundang kecaman orang ramai yang memintanya mendapatkan rawatan selepas dia memuat naik klip video menggunakan najis sebagai topeng muka.