Anak lelaki bongsu Ahmad Dhani dengan bekas isteri, Maia Estianty, Dul Jaelani mendedahkan pernah mempersoalkan mengapa perlu menyembah atau solat kerana tidak mengenali Allah SWT.

Persoalan itu wujud selepas Dhani dan Maia bercerai serta sebelum dia terlibat dalam kemalangan ngeri yang telah membuat tujuh mangsa meninggal dunia pada tahun 2013.

“Dulu saya pernah tanya ke Bunda (Maia) ‘kenapa saya sembah Allah, tidak kenal dengan Allah. Mana Allah? Sampai begitu sekali saya tanya ke Bunda.

“Pertanyaan itu saya ucapkan sebelum terlibat kemalangan dan selepas kedua orang tua saya bercerai,” dedah Dul Jaelani sewaktu menjadi tetamu YouTube Daniel Mananta seperti dilaporkan InsertLive.com.

Berita Trending: Amelia Henderson Harap Dapat Jumpa Lelaki Yang Boleh Hargai Dirinya

Berita Trending: “Saya Dengan Aedy Kawan, Tak Rapat Macam Dulu “ - Amelia Henderson

Berita Trending: Fiziwoo Keluar Disclaimer, Rakam Video Promosi Baju Raya Bersama Ruhainies Disember Lalu - "Kami Tiada Niat Mencalarkan Imej Individu..."

Berita Trending: “Tiada Istilah Pergaduhan Atau Apa-Apa” - Tidak Lagi Bersama Amelia Henderson, Aedy Ashraf Serah Pada Takdir

Berita Trending: #JusticeForZaynRayyan: Reman Ibu Bapa Zayn Rayyan Sambung Enam Hari

Padahal kata Dul Jaelani, bapanya adalah sosok yang sangat mementingkan agama tetapi dia tidak dapat mewarisi iman yang sama.

Kad pengenalan

Dia juga menyifatkan pada waktu masih mencari kefahaman tentang agama, dirinya tak ubah seperti seorang Islam yang hanya tercatat di kad pengenalan.

“Saya percaya agama masuk melalui dua cara iaitu budaya dari ibu dan bapa serta persekitaran.

“Kedua melalui rohani dan saya rasa waktu itu Islam belum dapat masuk ke rohani saya. Sombong betul kan,” katanya lagi.

Malah kata Dul Jaelani dia juga sempat mengenali dan mempelajari agama lain termasuk Hindu dan Kristian saat menjalani perjalanan kerohanian dirinya.

Korang dah tengok The Experts?

Kalau belum, filem tempatan pecah panggung ini masih mendominasi pawagam tanah air. Jom, tonton The Experts di pawagam berhampiran korang hari ini.