Pereka fesyen terkenal Ruzaini Jamil telah selamat menimang cahaya mata pertama pada Selasa.

Memaklumkan perkara tersebut di Instagram, kata Ruzaini, isterinya Nurul Hidayati Yahya selamat bersalin pada pukul 6.34 pagi lebih awal daripada tarikh sebenar.

"Alhamdulillah isteri saya telah selamat melahirkan khalifah kecil kami.

"Kehadiran khalifah kecil kami ini adalah lebih awal dari jangkaan namun Alhamdulillah persiapan untuk menyambut beliau telah kami sediakan lebih awal.

"Isteri mula mengalami contraction pada jam 12.30am tadi dan tepat jam 6.35am, lahirlah putera yang kami nantikan.

"Mendengar tangisnya, mengazankan khalifah kecil ini, dan menggenggam jari mungilnya...sungguh saya menangis. Betapa besar rezeki Allah kurniakan buat saya dan isteri," kata Ruzaini.

Biarpun kehadiran cahaya mata sulung mereka tidak dapat diraikan bersama keluarga, Ruzaini bersyukur diberikan sokongan moral dari petugas di pusat perubatan terbabit.

"Walapun kelahirannya tidak dapat dirai oleh keluarga terdekat berikutan pandemik COVID-19 dan PKPB di Selangor dan Kuala Lumpur ini, Alhamdulillah Allah kurniakan doktor dan jururawat yang sangat-sangat memberi sokongan moral buat saya dan isteri memandangkan kami tiada pengalaman," tambahnya.

Assalamualaikum w.b.t semua...tarikh penting untuk saya 27/10/2020 selasa ini...Alhmdulillah isteri saya telah selamat melahirkan khalifah kecil kami. Kehadiran khalifah kecil kami ini adalah lebih awal dari jangkaan namun Alhmdulillah persiapan untuk menyambut beliau telah kami sediakan lebih awal. : Dua hari sebelum kelahirannya, saya sempat mengabadikan momen isteri yang sarat dalam photoshoot yang saya akan kongsi nanti. Isteri mula mengalami contraction pada jam 12.30am tadi dan tepat jam 6.35am, lahirlah putera yang kami nantikan. Mendengar tangisnya, mengazankan khalifah kecil ini, dan menggenggam jari mungilnya...sungguh saya menangis. Betapa besar rezeki Allah kurniakan buat saya dan isteri. : Walapon kelahirannya tidak dapat dirai oleh keluarga terdekat berikutan pandemik covid-19 dan PKPB di Selangor dan Kuala Lumpur ini, Alhmdulillah Allah kurniakan Doktor dan Nurses yang sangat2 memberi sokongan moral buat saya dan isteri memandangkan kami tiada pengalaman. Terima kasih buat Dr. Noor ‘Aini dan nurses di @subangjaya_medicalcentre ...??. : Dikesempatan ini saya dengan rendah hati ingin memohon agar kalian dapat mendoakan kesihatan buat isteri dan khalifah kecil kami?????? : رَبِّ أَوْزِعْنِي أَنْ أَشْكُرَ نِعْمَتَكَ الَّتِي أَنْعَمْتَ عَلَيَّ وَعَلَى وَالِدَيَّ وَأَنْ أَعْمَلَ صَالِحًا تَرْضَاهُ وَأَصْلِحْ لِي فِي ذُرِّيَّتِي : Wahai Tuhanku, ilhamkanlah padaku untuk bersyukur atas nikmatmu yang telah Engkau kurniakan padaku juga pada orang tuaku. Dan ilhamkanlah padaku untuk melakukan amal soleh yang Engkau redhoi dan perbaikilah keturunanku (Surah Al Ahqaf, Ayat 15)

A post shared by وان محمد روزايني وان جميل (@ruzaini.jamil) on


Terdahulu, rakan perniagaannya, Rizman Nordin telah selamat menimang cahaya mata sulung pada awal September lalu.