,
Laman Utama

Isu Selipar Muslim Friendly, Fipper Tampil Beri Penjelasan – “Maaf Atas Kekeliruan…”

Mya Amri
08/04/2021
01:20 MYT
Jenama selipar terkenal, Fipper yang menjalin kolaborasi bersama aplikasi The Noor akhirnya tampil memberikan kenyataan berhubung dakwaan isu penggunaan perkataan ‘muslim friendly’ untuk melariskan produk.
Menerusi akaun Facebook dan Instagram rasminya, pihak Fipper telah memuat naik penjelasan dan permohonan maaf secara terbuka mengenai perkara tersebut.
“Pihak Fipper ingin memberikan penjelasan berkenaan isu ‘muslim friendly’ yang tular di media sosial ketika ini. Produk Slip On, Fipper x TheNoor sesuai untuk kegunaan muslimah yang memakai stoking.
“Produk kami sebelum ini kurang bersesuaian dengan imej muslimah yang berstoking seperti yang dinyatakan di dalam press release sebelum ini.
“Pihak Fipper ingin memohon maaf atas kekeliruan yang berlaku,” jelasnya.
Terdahulu, kecoh di media sosial apabila selipar terbaru keluaran Fipper yang berkolaborasi bersama aplikasi The Noor milik Neelofa dikatakan menggunakan elemen agama untuk melariskan produk berkenaan.
Disebabkan perkara itu juga, Neelofa turut mendapat kecaman hebat netizen sehingga ada yang menggelarkannya sebagai penunggang agama.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

“Kami Menyimpan Harapan Tinggi Untuk Bekerjasama Lagi” - Neelofa Rakam Penghargaan Terima Kasih Buat Dr Zulkifli Sepanjang Bersama TheNoor

gempak
02/09/2024
10:05 MYT
Pengasas bersama dan Ketua Pegawai Eksekutif TheNoor iaitu Neelofa merakamkan ucapan terima kasih kepada bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama), Datuk Seri Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri.
Hiburan

Netizen Teka Neelofa Hamil Anak Ketiga? - "Cutenya, Macam Nampak Baby Bump Je"

gempak
26/08/2024
21:55 MYT
Bukanlah kali pertama netizen berteka-teki tentang status kehamilan selebriti yang juga usahawan terkenal, Neelofa.
Hiburan

PU Riz Beri Pandangan Mengenai Perkongsian Di Laman Sosial - “Bila Kau Post Benda Agama, Orang Kata Ini Nak Tunjuk baik”

gempak
20/08/2024
03:55 MYT
Pendakwah bebas, PU Riz atau Haris Ismail berkongsi pandangannya mengenai perkongsian seseorang itu di laman sosial menerusi platform Thread miliknya.
Hiburan

PU Riz Titip Pesanan Untuk Lelaki Bakal Berkahwin - “Perkara Ini Juga Ada Ulama Kata Wajib & Sunnah Kata Mesti Dibuat”

gempak
09/08/2024
06:55 MYT
Suami kepada selebriti Neelofa iaitu PU Riz atau Ustaz Haris Ismail menitipkan pesanan untuk golongan lelaki yang bakal mendirikan rumah tangga.
Hiburan

Uyaina Arshad Kongsi Momen Pertama Kali Jumpa Neelofa & Izara Aisyah - “I Adore Both Women So Much In Many Ways”

gempak
22/07/2024
12:55 MYT
Pelakon dan pengacara Uyaina Arshad berkongsi momen pertama kali dia bertemu dengan selebriti dan usahawan Neelofa serta aktres Izara Aisyah.