Jenama selipar terkenal, Fipper yang menjalin kolaborasi bersama aplikasi The Noor akhirnya tampil memberikan kenyataan berhubung dakwaan isu penggunaan perkataan ‘muslim friendly’ untuk melariskan produk.

Menerusi akaun Facebook dan Instagram rasminya, pihak Fipper telah memuat naik penjelasan dan permohonan maaf secara terbuka mengenai perkara tersebut.

“Pihak Fipper ingin memberikan penjelasan berkenaan isu ‘muslim friendly’ yang tular di media sosial ketika ini. Produk Slip On, Fipper x TheNoor sesuai untuk kegunaan muslimah yang memakai stoking.

“Produk kami sebelum ini kurang bersesuaian dengan imej muslimah yang berstoking seperti yang dinyatakan di dalam press release sebelum ini.

“Pihak Fipper ingin memohon maaf atas kekeliruan yang berlaku,” jelasnya.

A post shared by Fipper Slipper-Feel The Rubber (@fipperhq)


Terdahulu, kecoh di media sosial apabila selipar terbaru keluaran Fipper yang berkolaborasi bersama aplikasi The Noor milik Neelofa dikatakan menggunakan elemen agama untuk melariskan produk berkenaan.

Disebabkan perkara itu juga, Neelofa turut mendapat kecaman hebat netizen sehingga ada yang menggelarkannya sebagai penunggang agama.