Arena pertempuran berbilang pemain mudah alih dengan komuniti permainan terbesar, Mobile Legends: Bang Bang mengumumkan liga wira terbarunya - Janna Nick, Hairul Azreen dan Hun Haqeem menjadi wajah kempen 515 mereka pada Aidilfitri kali ini.

Pemilihan selebriti-selebriti ini amat penting bagi pelan pengembangan perniagaan mereka kerana syarikat permainan digital antarabangsa itu ingin mengukuhkan tapak mereka di Asia Tenggara.

"Sejak dari tahun 2016, kami sentiasa mengiktiraf rantau Asia Tenggara sebagai salah satu pasaran utama kami. Oleh itu, kami mengasimilasikan ciri permainan kami sedekat mungkin dengan budaya tempatan," menurut kenyataan rasmi yang dikeluarkan oleh MOONTON Games.

Jom raikan Hari Raya dengan Mobile Legends: Wira Bang Bang, Tang Wanwan, Ling dan Yin ketika mereka memulakan misi untuk membantu menyelamatkan Hari Raya Tok!

Nikmati video bertemakan Raya yang disajikan oleh MOONTON Games – sarat dipenuhi dengan mesej bermakna yang memfokuskan kepada kisah Tok, seorang wanita warga emas yang tinggal bersendirian dan memerlukan bantuan wira MLBB untuk membantu menjadikan raya Tok sebagai kenangan yang tidak dapat dilupakan. Dengan kuasa "We Together Than Me", adakah hero-hero ini berjaya dalam menyelamatkan Hari Raya Tok?

Janna Nick sebagai Tang Wanwan
"Ia sememangnya satu pengalaman yang mengagumkan sewaktu penggambaran dengan semua orang memakai baju raya di sebuah kampung. Benar-benar menyerlahkan suasana Hari Raya yang amat saya rindui."

Hairul Azreen sebagai Yin
"Ini kali pertama saya membuat ketupat dengan tangan kosong. Pengalaman yang menakjubkan dan kini saya boleh membuat ketupat sendiri di rumah!"

Hun Haqeem sebagai Ling
"Ia sememangnya satu cabaran dalam mencuba menangkap ayam-ayam ini semasa penggambaran. Mereka begitu pantas! Kemudian pula, anak-anak kapal berjaya membantu berkongsi beberapa helah tentang cara menangkap ayam."

Janna Nick sebagai Tang Wanwan dalam “Tang Wanwan: Quest for the truth”
Dilancarkan pada 17 April, Tang Wanwan kembali hidup apabila Janna Nick berjaya mengeluarkan persembahan cemerlang yang memainkan watak wira MLBB, Tang Wanwan. Ramai yang kagum dengan personaliti comel Janna Nick dan dia berjaya menghidupkan watak yang menakutkan, hero ini juga berjaya menahan serangan hendap oleh seorang pembunuh upahan yang dihantar oleh Black Dragon yang pernah menjadi kawan baiknya sendiri. Untuk Tang Wanwan mencari kebenaran, dia perlu melangkah ke alam M-World dan memulakan pencariannya disitu.



Filem Solo Mini Ling dan Yin Akan Datang
MOONTON Games juga telah menyediakan dua buah lagi filem solo mini yang menarik berkisarkan Ling dan Yin yang dibintangi oleh Hun Haqeem sebagai Ling, dan Hairul Azreen sebagai Yin akan tiba tidak lama lagi!

Filem solo mini Ling ini iaitu "Ling: The Chosen One" akan ditayangkan pada 24 April dan filem solo mini Yin, "The Ultimate Challenge" akan ditayangkan pada 2 Mei.



Kedua-dua pelakon ini tidak sabar untuk menunjukkan beberapa pergerakan dan kemahiran koreografi yang unik dan hebat dalam filem mini masing-masing. Kedua-dua Hairul Azreen dan Hun Haqeem memainkan peranan mereka dengan luar biasa, menguasai pergerakan melawan menggunakan senjata mereka, berdasarkan cerita dan kemahiran hero.



Siri Animasi Global
Jangan ketinggalan Siri Animasi Global yang mempamerkan kisah-kisah lain tentang tiga adiwira MLBB. Siri ini memberikan satu lagi sisi hiburan kepada penonton dan peminat MLBB, Siri Animasi Global akan ditayangkan pada tarikh yang sama dengan filem mini ketiga-tiga hero ini.



Ulang Tahun ke-515: Kulit baharu eksklusif Tang Wanwan, Ling, Yin tersedia untuk masa yang terhad!

Jangan ketinggalan mendapatkan tiga kulit baharu yang juga akan tersedia hanya untuk masa terhad semasa acara ulang tahun ke 515 ini. Selain daripada estetika pakaian jalanan futuristik yang unik, kulit ini menampilkan kesan kemahiran baharu, bunyi dan alih suara.

Yang pertama kali dikeluarkan, M-World Wanwan, kini tersedia dalam bentuk berlian 899. M-World Ling akan dikeluarkan pada 23 April, manakala M-World Yin akan tersedia pada 30 April. Ketiga-tiganya akan mendapat diskaun 30% untuk selama tiga minggu, dan boleh didapati dalam kedai atas talian menerusi permainan ini sehingga 5 Jun 2022.

Pra-panas 515 All Star
Anda mungkin berpeluang untuk menemui pengurus bintang blockbuster, dan juga Influencer yang paling berpengaruh serta hebat dari seluruh pelusuk Asia Tenggara dan mereka semuanya berkumpul dalam satu video kali ini! Apa kata sertai persiapan di sebalik acara besar itu, dan juga kenali bintang-bintang ini secara dekat lagi.



Acara undian Ingame All Star
Undi untuk Influencer Malaysia kegemaran anda iaitu Jess No Limit dan ChooxTV dalam acara undian All Star, yang akan bertanding dengan 200 individu influencer yang akan bersaing untuk merebut tempat dalam pertarungan ALLSTAR. MOONTON Games teruja untuk mengumumkan kerjasamanya dengan salah satu jenama telefon dan elektronik terkemuka dunia, Samsung Electronics. Samsung juga akan menjadi rakan persembahan bersama di ALLSTAR Showdown 2022.

“Samsung Malaysia teruja untuk mengumumkan kerjasama kami dengan ALL STAR. Dengan perkongsian ini, kami berharap dapat menunjukkan prestasi peranti siri Galaxy A dan mampu memberikan pengalaman yang mengagumkan untuk pemain permainan,” kata KM Liew, Ketua Perniagaan MX, Samsung Malaysia Electronics.

Fasa Undian All Star akan bermula pada 29 April dan berakhir pada 4 Mei. Nantikan lebih banyak berita terbaharu di halaman Facebook MLBB Malaysia, yang juga akan melancarkan kempen bagi setiap Fasa Pengundian All Star bermula 29 April.

Anda juga digalakkan untuk mengambil bahagian dengan berkongsi siaran kempen ke halaman FB mereka; dan pemenang akan dipilih untuk menerima kad Touch N' Go bertemakan 515 terhad masa dan barangan MLBB yang lain.

Tangwanwan, Ling dan Yin akan membuat penampilan sulung mereka mulai 16 April 2022 dan seterusnya.



Tahun ini MLBB 515 M-WORLD membawa rentak seni ke tahap yang lain. Ia bukan sekadar mural biasa. Ia lebih daripada apa yang anda lihat. Mobile legends telah menggabungkan kreativiti dengan teknologi terkini, pengalaman AR. AR, yang bermaksud Augmented reality, iaitu pengalaman interaktif persekitaran dunia sebenar di mana objek dalam dunia nyata dipertingkatkan oleh maklumat persepsi yang dijana komputer.

Ia juga merupakan versi dunia fizikal sebenar yang dipertingkatkan yang dicapai melalui penggunaan elemen visual digital. AR ialah trend yang semakin berkembang dalam kalangan syarikat yang terlibat dalam pengkomputeran mudah alih dan aplikasi perniagaan.

Untuk pengguna mendapatkan pengalaman ini, pengguna perlu pergi ke mana-mana karya seni mural yang telah dipasang di mercu tanda terkenal di Kuala Lumpur dan Johor. Pengguna boleh mencuba efek 515Mworld di Instagram serta mereka juga boleh menghalakan kamera mereka ke arah logo kempen 515 pada mural yang dijumpai dan menyaksikan M-world dihidupkan.

Satu lagi perkara yang menarik ialah, Mobile legend mempunyai kod QR permata tersembunyi pada mural dan pengguna perlu menjawab kuiz untuk memenangi kulit epik yang unik. Acara ini sedang berjalan sehingga 15 Mei 2022.

Untuk maklumat lanjut, sila ikuti Mobile Legends: Bang Bang di Facebook, Youtube dan TikTok. Muat turun permainan dan nikmati perayaan di App Store dan Google Play sekarang!