,
Hiburan

Kad Pokemon Dijual Pada Harga RM1.4 Juta Di Sotheby's

Gempak
25/09/2024
23:55 MYT
Kad permainan Pokemon paling diingini dan jarang dijumpai dijual pada harga AS$360,000 (RM1.4 juta) dalam lelongan Sotheby's di New York pada Selasa.
Kad holografik 'Pokemon Illustrator' keluaran Jepun 1998, yang memaparkan watak kartun ikonik Pikachu hanya mempunyai 39 salinan rasmi.
Selain itu, kad yang dilelong kali ini merupakan satu-satunya kad yang diketahui ditandatangani oleh Takumi Akabane, seorang daripada tiga pengasas permainan kad dagangan itu, menurut Sotheby’s.

BERITA TRENDING: Kehadiran IShowSpeed Buat Peminat Bikin Kecoh, Netizen Kata Semua Peminat Sama Sahaja - "Macam Senak Tengok Orang Dok Pegang Dia..."

BERITA TRENDING: Pemandu Lamborghini Saman Majlis Bandaraya Selepas Kereta Kena Saman

BERITA TRENDING: “Rumah Tangga Ini Banyak Fasa…” - Sebak Baca Kisah Fattah & Fazura, Kak KM Beri Nasihat Buat Pasangan Berkahwin

BERITA TRENDING: #LastPictureTaken, Fattah Amin Mohon Doa Yang Baik-Baik - "Daddy Will Always Love You Two"

Penjual dan pembida yang berjaya tidak didedahkan.
Kad-kad berkenaan sebelum ini diberikan kepada pemenang pertandingan melukis pada 1998 yang dianjurkan oleh majalah Jepun, CoroCoro Comic.
Satu daripada kad terbabit yang dianggap sebagai kad paling terpelihara dibeli pada harga AS$5,275,000 pada 2021 dan diiktiraf oleh Guinness World Records pada tahun berikutnya sebagai kad Pokemon paling mahal.
Sumber: Sinar Harian
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Pementasan Teater Dang Anum (The Untold Story) Di Melaka & Johor Mungkin Terpaksa Digugurkan

gempak
28/09/2024
14:58 MYT
Pementasan Teater Dang Anum (The Untold Story) (DATUS) oleh Persatuan Seni dan Budaya Redholah (The Redholah) yang dijadualkan berlangsung di Johor dan Melaka mungkin terpaksa digugurkan susulan kurang penajaan dari segi kewangan.
Berita

Wanita Suka Tayang Kemewahan Dibunuh, Mayat Disumbat Dalam Almari Pakaian

gempak
28/09/2024
13:55 MYT
Jurucakap pihak berkuasa, M Amin pada Jumaat mengesahkan tubuh mangsa ditemui dalam keadaan tangannya berikat ke belakang.
Hiburan

Bawa Topik Lebih Serius Dalam Podcast Ruang Terbuka, Adriana Adnan Tertarik Kupas Isu ‘Songsang’ - “Saya Tak Pernah Menilai, Anggap Itu Ujian Mereka”

gempak
28/09/2024
12:55 MYT
Pengacara dan pelakon, Adriana Adnan memaklumkan bakal memberi kelainan dalam saluran podcast ‘Ruang Terbuka’ yang dikendalikan olehnya pada musim akan datang.
Hiburan

“Saya Rasa Sama Ada Seseorang Itu Suami Atau Tidak, Kita…” - Selesa Berlakon Bersama Alif Satar, Sophia Albarakbah Tetap Jaga Batas

gempak
28/09/2024
11:55 MYT
Pelakon, Sophia Albarakbah akui selesa digandingkan bersama aktor, Alif Satar dalam filem ‘Reeza GTR’.
Berita

Hukum Termakan Babi Posting Terakhir PU Azman Di Instagram

gempak
28/09/2024
10:25 MYT
Hantaran pada 17 September itu merupakan penjelasan kepada pengikutnya mengenai hukum termakan babi sebelum dia berdepan dengan hukuman penjara selama 24 tahun yang telah diputuskan oleh mahkamah pada Jumaat.
BorakSeeni