Kakak kepada penyanyi Datuk Seri Siti Nurhaliza, iaitu Siti Saida Tarudin melangsungkan pernikahan dengan jejaka pilihan hatinya, semalam (Ahad).

Berita gembira itu turut Siti di Instagram rasmi miliknya, disamping mendoakan agar perkahwinan baru kakaknya itu berkekalan hingga ke akhir hayat.

"Alhamdulillah, selesai sudah majlis pernikahan kakak kesayangan saya Siti Norsaida Tarudin bersama pasangannya.

"Doa adikmu agar bahagia hingga ke Jannah. Terima kasih suamiku hadir bersama walaupun Subuh tadi dah keluar menyertai pertandingan kayuhan lasak MTB di Putrajaya. Love you darling," tulisnya di Instagram.

Majlis pernikahan Saida, 46, dan suaminya yang juga dikenali sebagai Aizal itu diadakan di Roof Top Garden, Cheras Magica Hall, Kuala Lumpur.

Saida turut menerima mas kahwin sebanyak RM200.

Pada hari sama, majlis resepsi Saida dan Aizal diadakan pula di dalam dewan, lokasi sama. Tetamu dan pengantin turut dihiburkan dengan nyanyian daripada anak sulung Siti Saerah, Ummi Umairah.

Sementara itu, pengurus Siti, Rozi yang juga bekas kakak ipar kepada Saida turut memuat naik foto bersama di Instagram.

"Hari bahagia untuk Siti Saida, siang tadi diraikan sebagai mempelai dan kini menyambut ulangtahun kelahiran pula. Alhamdulillah. Moga segala yang dikecapi, ditempuhi dan dijalani, akan selalu di dalam lindungan Allah.

"Terima kasih di atas kepercayaan yang diberikan untuk melaksanakan sebaiknya hari bahagia Ida & Aizal. #saidaxaizal," tulisnya.

Di ruangan romen, rata-rata pengikut mengucapkan tahniah kepada Saida dan mendoakan agar ikatan perkahwinan kali ini berkekalan.

A post shared by Rozi Abdul Razak (@rozisangdewi)


Terdahulu, Saida pernah mendirikan rumah tangga dengan suami pertama, Mohd Ghazali Yahya Zikri pada 14 Disember 1996, namun berpisah pada 7 Oktober 2011.

Hasil perkahwinan itu, mereka dikurniakan empat cahaya mata iaitu Siti Nurunnyssa, Anas, Khalid dan Siti Nurul Mashitah.

Kemudian Saida berkahwin untuk kali kedua pada 2016 bersama ahli perniagaan, Hafiizh Che Mat, 41. Namun, tidak dapat dipastikan tentang perceraiannya dengan suami kedua itu.