,
Hiburan

Kamal Bakar Meninggal Dunia Selepas 2 Minggu Dirawat Di ICU

Asyikin Mayudin
24/06/2024
21:00 MYT
Selepas dua minggu dirawat di Unit Rawatan Rapi (ICU), Hospital Melaka, pelakon Kamal Bakar, 62, dilaporkan meninggal dunia pada pukul 1 pagi Selasa.
Berita pemergian arwah dimaklumkan sendiri oleh anak sulungnya, aktor Hanis Kamal, 35, menerusi kiriman mesej ringkas di aplikasi Whatsapp.
"Assalamualaikum semua, ayah sudah meninggal dunia. Jam 1 pagi tadi (Selasa),” katanya.
Terdahulu, arwah yang sudah dua minggu dirawat di Unit Rawatan Rapi (ICU), Hospital Melaka akibat kanser paru-paru tahap empat dilaporkan dalam keadaan nazak.
Hanis berkata, ayahnya sekali lagi dijangkiti kuman pada paru-paru dan dimaklumkan oleh doktor supaya bersedia dengan sebarang kemungkinan.
Sekadar info, Kamal memulakan kerjaya lakonan sejak era 1970-an dengan membintangi pelbagai drama dan filem antaranya adalah Andai Itu Takdirnya, Orang Minyak, Suami Aku Ustaz, Pendekar dan Ratu Teh Pin.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

Budak Genius Masuk UM Pada Usia 12 Tahun

gempak
28/09/2024
16:00 MYT
Seorang kanak-kanak mencatat sejarah apabila menjadi pelajar termuda pernah mendaftar masuk ke Universiti Malaya sejak penubuhannya pada tahun 1962.
Hiburan

Pementasan Teater Dang Anum (The Untold Story) Di Melaka & Johor Mungkin Terpaksa Digugurkan

gempak
28/09/2024
14:58 MYT
Pementasan Teater Dang Anum (The Untold Story) (DATUS) oleh Persatuan Seni dan Budaya Redholah (The Redholah) yang dijadualkan berlangsung di Johor dan Melaka mungkin terpaksa digugurkan susulan kurang penajaan dari segi kewangan.
Berita

Wanita Suka Tayang Kemewahan Dibunuh, Mayat Disumbat Dalam Almari Pakaian

gempak
28/09/2024
13:55 MYT
Jurucakap pihak berkuasa, M Amin pada Jumaat mengesahkan tubuh mangsa ditemui dalam keadaan tangannya berikat ke belakang.
Hiburan

Bawa Topik Lebih Serius Dalam Podcast Ruang Terbuka, Adriana Adnan Tertarik Kupas Isu ‘Songsang’ - “Saya Tak Pernah Menilai, Anggap Itu Ujian Mereka”

gempak
28/09/2024
12:55 MYT
Pengacara dan pelakon, Adriana Adnan memaklumkan bakal memberi kelainan dalam saluran podcast ‘Ruang Terbuka’ yang dikendalikan olehnya pada musim akan datang.
Hiburan

“Saya Rasa Sama Ada Seseorang Itu Suami Atau Tidak, Kita…” - Selesa Berlakon Bersama Alif Satar, Sophia Albarakbah Tetap Jaga Batas

gempak
28/09/2024
11:55 MYT
Pelakon, Sophia Albarakbah akui selesa digandingkan bersama aktor, Alif Satar dalam filem ‘Reeza GTR’.
BorakSeeni