Penyanyi dan pelakon Lufya Omar berang dengan tindakan sebuah blog menyalahgunakan gambarnya merujuk kepada wajah pelakon Zarina Anjoulie.

Kata Lufya, dia tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang sekiranya fotonya tidak dipadamkan.

"Fya tak pernah sibuk menilai orang lain, aibkan orang sana sini, cari gaduh dengan orang, buat video negatif, tidak menjaga tepi kain orang lain.

"So please kalau orang lain bagi statement tapi pakai gambar orang lain, that's so not right.

"Sebelum fitnah ini tersebar luas dan tindakan undang-undang diambil, please remove my picture and story merepek ini di mana-mana blog atau media sosial.

"Kami adalah dua orang yang berbeza," tegasnya.

Fya tak pernah sibuk menilai orang lain, aibkan orang sana sini, cari gaduh dengan orang, buat video negatif, tidak menjaga tepi kain orang lain so pls kalau orang lain bagi statement tapi pakai gambar orang lain, tats soooo not right. Sebelum fitnah ni tersebar luas dan tindakan undang-undang diambil, pls remove my picture and story merepek ni di mana-mana blog/media social. Kami adalah dua orang yang berbeza. Saya tak suka dikaitkan dengan orang yang negatif! Maaf sebab ini agak keterlaluan.

A post shared by Lufya (@lufyalaana) on


Lufya juga menjelaskan dirinya bukan artis yang dimaksudkan dalam kontroversi yang mula tercetus antara Zarina Anjoulie dan Natasha Hudson beberapa hari lalu.

"Kami adalah dua orang yang berbeza. Saya tak suka dikaitkna dengan orang yang negatif!

"Maaf sebab ini agak keterlaluan," tambahnya.