Pertemuan pertama Nad Zainal bersama pihak media selepas keluar daripada hospital dan mendirikan rumah tangga gagal selepas pelakon itu enggan untuk ditemu bual tanpa ditemani suaminya, Ungku Ismail.

Nad ketika ditemui berkata, suaminya tidak mengizinkan untuk memberi sebarang kenyataan sebaliknya akan berkongsi tentang perkara itu menerusi video dalam masa terdekat.

“Saya akan menjawab segala persoalan dan akan memberi pencerahan kepada rakan media. Ada perkara yang saya tidak boleh kongsikan.

“Dalam video itu nanti, saya dan suami (Ungku) akan jelaskan. Kalau boleh sebarang kenyataan saya mahu lakukan bersama suami. Kalau dia (suami) tiada, saya tidak mahu bercakap.

“Kami sudah buat perjanjian untuk menjelaskan segala persoalan bersama-sama,” katanya.

Ketika disoal tentang tindakannya memilih media sosial sebagai platform untuk memberikan penjelasan, pelakon berusia 33 tahun itu enggan memberikan sebarang komen tentang perkara tersebut.

“No Comment for now (tiada komen buat masa ini),” jelasnya.

Terdahulu, kira-kira 10 media hadir untuk membuat liputan penggambaran telefilem Mendarat Di Syurga sekali gus meminta penjelasan daripada dramatis Cina Buta itu mengenai isu perkahwinannya, dana rawatan ketika dimasukkan ke hospital serta dakwaan yang mengatakan dia telah bergaduh dengan beberapa rakan selebriti.

Untuk info, Nad telah mendirikan rumah tangga bersama Ungku yang juga perkahwinannya buat kali kedua pada 23 Januari lalu.

Bagaimanapun, berita tentang perkahwinannya hanya dikongsikan kepada umum pada 29 Januari 2023.