Terkini

Kerajaan Tak Teragak Tarik Balik Kelonggaran Aktiviti Sosial Sekiranya...

Awani
10/11/2021
23:40 MYT
Kerajaan tidak akan teragak-agak untuk menarik balik kelonggaran aktiviti sosial yang diberikan kepada rakyat, sekiranya angka COVID-19 meningkat selepas negara beralih ke fasa endemik.
Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Tugas-Tugas Khas), Datuk Seri Mastura Yazid berkata, apabila negara memasuki fasa endemik, kerajaan hanya akan menggunakan satu prosedur operasi standard (SOP) iaitu protokol kesihatan umum.
Untuk berita lanjut sila layari Astro AWANI di sini.
***Untuk kemaskini berita terkini, cepat & mudah, langgan saluran Telegram Gempak! Dah mengundi artis kegemaran korang di AME 2021? Klik banner di bawah untuk mengundi!
Foto: BERNAMA
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

Kritik Sikap Pekerja Kerajaan, Kenyataan Wanita Ini Terima Reaksi Bercampur Baur Netizen!

gempak
19/06/2024
07:38 MYT
Satu hantaran wargamaya mencetuskan api kemarahan ramai pihak apabila dirinya mengkritik sikap pekerja-pekerja kerajaan yang disifatkan sebagai suka mencuri tulang.
Berita

Himpunan #KamiMahuAir: Bersih Seru Kerajaan Tegakkan Keadilan Untuk Guru, Pelajar Yang Ditahan

gempak
18/06/2024
21:34 MYT
Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) menyeru Kerajaan Perpaduan menegakkan hak asasi terhadap seorang guru dan lapan pelajar Sekolah Alternatif di Sabah yang dipercayai ditahan semasa himpunan #KamiMahuAir Jumaat lalu.
Viral

Kerajaan Panjangkan Pandangan Tegas Terhadap Keputusan Platform X Benarkan Kandungan Berbentuk Pornografi

gempak
05/06/2024
21:55 MYT
Kerajaan akan memanjangkan pandangan tegas mengenai dasar negara kepada penyedia platform laman sosial X yang didakwa telah mengubah terma perkhidmatannya secara rasmi dengan membenarkan pengguna memuat naik kandungan lucah.
Berita

Duit Raya RM500 Untuk Penjawat Awam Gred 56 Ke Bawah!

gempak
01/04/2024
02:40 MYT
Datuk Seri Anwar Ibrahim mengumumkan Bantuan Khas Kewangan (BKK) Aidilfitri sebanyak RM500 kepada penjawat awam Gred 56 ke bawah yang akan dibayar pada Jumaat ini.
Hiburan

Jasmine Suraya Sambut Baik Isu Tajaan Pendidikan Mendapat Perhatian Menteri

gempak
25/03/2024
08:30 MYT
Pelakon Jasmine Suraya menyambut baik dan menghargai kesudian Menteri Komunikasi Fahmi Fadzil yang ingin mengkaji lebih lanjut mengenai isu tajaan pengajian yang dibangkitkan olehnya tempoh hari.