Nampak benar sisi kematangan penyanyi kelahiran Indonesia, Tegar Septian ketika ditemu bual selepas tamatnya konsert pertama Big Stage 2022 baru-baru ini.

Hal ini mungkin kerana penyanyi yang berusia 22 tahun itu sudah pun berumah tangga dan kini memiliki seorang cahaya mata lelaki.

“Alhamdulillah, sejak mendirikan rumah tangga, saya kerap berada di rumah bersama isteri dan anak. Saya lebih dewasa kerana sentiasa fikirkan tentang keluarga kecil saya.

“Tambahan pula, saya juga sudah jarang melepak di luar dengan kawan-kawan. Jadi duduk di rumah dan memberi fokus pada perkongsian kandungan di Youtube sahaja,” katanya kepada Gempak.

BACA: “Tak Apa Yang Penting Halal” - Demi Sara Anak Isteri, Tegar Tak Malu Kembali Busking!

Penyanyi yang cukup popular dengan lagu Aku Yang Dulu Bukan Yang Sekarang itu mendirikan rumah tangga dengan Sarah Sheilka pada Mac 2020.

Hasil perkahwinan tersebut, mereka dikurniakan seorang anak lelaki berusia dua tahun yang diberi nama Abidzar Oktaviano Putra Septian.

Ditanya kenapakah dia mengambil keputusan untuk bernikah seawal usia 20 tahun, Tegar berkata: “Kerana mahu menghilangkan zina,” ujarnya ringkas.

Berbicara soal penglibatannya di Big Stage 2022, Tegar menjelaskan yang dia mahu menjadikan pentas pertandingan ini sebagai platform untuk dirinya kembali berkarya.

A post shared by T E G Δ R S E P T I Δ N ® (@tegar_official)


“Alhamdulillah, isteri dan keluarga yang berada di Indonesia faham tentang hasrat saya untuk kembali menyanyi. Penyertaan saya ini juga demi kesenangan dan masa depan kami bersama.

“Insya-Allah, kalau diberi peluang mereka akan datang untuk melawat saya di sini,” ujar Tegar yang turut berharap agar penyertaannya menerusi Big Stage 2022 sampai ke peringkat final.

Selain Tegar, Big Stage 2022 bakal diserikan dengan peserta-peserta seperti Ajoi Zainal, Tuah Adzmi, Aisha Retno, Yazmin Aziz, Daniel Chuer, Iqbal Zulkefli, Elica Paujin, Lia Aziz, Megat Rahim, Sofiaa Marieylla dan Syafiq Abdilah (Brunei).

Big Stage 2022 bakal bersiaran bermula 6 Februari depan di Pusat Konvensyen, Antarabangsa Putrajaya (PICC) menerusi saluran Astro Ria (104).