Vokalis kumpulan OAG, Radhi hadir di Kompleks Mahkamah Seksyen dan Majistret Petaling Jaya bagi prosiding kes pukul bekas isterinya iaitu Nur Shahira Ayu Zahiri.

Harap kes selesai cara baik

Radhi atau nama sebenarnya Muhammad Radhi Razali, memaklumkan bahawa dia berharap agar dapat menyelesaikan kes tersebut secara baik.

"Sebenarnya saya tak nak cakap banyak sebab takut jejaskan perbicaraan.

"Harapan saya, saya mahu selesaikan secara baik hari ini. Tak mahu isu ini berlarutan panjang," katanya.

Sementara itu, Radhi juga menegaskan bahawa dia tidak melakukan perbuatan tersebut sekali gus enggan membayar RM300,000 seperti yang diminta bekas isterinya sebelum ini.

"Memang dulu dia nak tarik kes dan selesaikan luar mahkamah dan tetapkan bayaran tertentu. Tapi saya rasa itu bukan jalan yang sebetulnya.

Berita Trending: THSS: Bawa ‘Cinta Hati’ Atas Pentas, Aepul Roza Raih Markah Tertinggi…

Berita Trending: Johan Hampir Terlepas Pesawat Tunai Haji


"Tuduhan ini terlalu berat, kalau saya buat mesti saya mengaku tapi hakikatnya memang saya tidak lakukan itu seperti yang didakwa," tambahnya

Dalam pada itu, penyanyi berusia 46 tahun itu juga memaklumkan anak-anaknya kini sedang berada di bawah jagaan bekas isterinya Nur Shahira.

"Kalau mengenai anak, anak bongsu saya Muhammad pada awalnya ada dengan saya, tapi bila kes semua ni dah bermula, dia duduk dengan nenek (ibu Shahira) dia buat sementara waktu.

Sebelum ini, Nur Shahira mengesahkan bahawa dia belum menarik semula laporan polis berhubung kes berkenaan berikutan terdapat beberapa perkara teknikal yang perlu diselesaikan pada julai tahun lalu.

Berita Trending: Guru Muzik SMK Ditahan Reman Kerana Didakwa Hisap Kemaluan…

Berita Trending: #JusticeForZaynRayyan: Proses Lanjutan Reman Ibu Bapa Zayn Rayyan Bertukar Kecoh

Berita Trending: Netizen Dakwa Nenek Tak Restu, Ini Jawapan Syasya Rizal & Suami

Imbas semula, pada prosiding kes 21 Jun tahun lalu, bagi menyelesaikan kes diluar mahkamah Nur Shahira telah meminta bekas suaminya untuk membayar sebanyak RM300,000.

Terdahulu, pelantun lagu Slumber itu didakwa dengan sengaja memukul bekas isterinya pada 19 April 2023 kira-kira pada jam 2.29 petang di Kota Damansara, Selangor.

Pendakwaan tersebut dikemukakan mengikut Seksyen 323 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum setahun atau denda hingga RM2000 atau kedua-duanya.

Bagaimanapun, Radhi mengaku tidak bersalah di atas pertudahan tersebut.

Sekadar info, Radhi dan Nur Shahira mendirikan rumah tangga pada 14 April 2014. Hasil perkahwinan tersebut mereka dikurniakan dua oranag anak iaitu Nur Aisyah,8, dan Muhammad, 7.