,
Sukan

"Kita Hidup Untuk Sukan, Untuk Negara... Keluarga Pun Nombor Dua" - Azizulhasni Awang

Ernalisa
13/08/2024
21:55 MYT
Jaguh berbasikal trek negara, Datuk Mohd Azizulhasni Awang menyifatkan hidup matinya sebagai seorang atlet demi negara.
Dia yang jelas kelihatan sedih kerana tidak berjaya membawa pulang pingat untuk negara turut menyatakan permohonan maaf kepada semua rakyat Malaysia.
Kata Azizul dia telah berusaha sedaya upaya namun kegagalan itu bukan sahaja memberi kesan kepada negara, malah turut memberi kesan mendalam kepada dirinya sendiri.

"Kita hidup memang buat untuk sukan..untuk negara, bahkan saya sendiri pun saya letakkan keluarga saya sendiri nombor dua.

"Apa-apa hidup saya memang sukan dahulu. Saya cuti pun saya buat latihan," katanya ketika ditemui di Lapangan Terbang Terminal 1.
Azizul yang turut dikenali dengan julukan 'The Pocket Rocketman' itu mengakui sehingga hari ini mental dan emosinya begitu terganggu dek kekecewaan itu.

"Saya jujurnya saya memang begitu sedih dan terlalu kecewa dan emosi saya sampai sekarang juga masih terganggu secara jujurnya.

"Saya jujurnya saya memang begitu sedih dan terlalu kecewa dan emosi saya sampai sekarang juga masih terganggu secara jujurnya," ujarnya lagi.
Azizulhasni terdahulu tidak dapat meneruskan perjuangan apabila dikesan memintas pacer terlalu awal dalam saringan pertama dan penyertaannya dibatalkan serta merta biarpun pasukannya itu berjumpa dengan komisar memohon untuk melakukan review pada video perlumbaan serta keputusan.

BERITA TRENDING: Olimpik Paris 2024 Gagal? Hamidin Minta Semua Pihak Berpijak Di Bumi Nyata

BERITA TRENDING: Olimpik Paris 2024: "I'm sorry Malaysia" - Shah Firdaus Sukar Terima Impian Pingat Berkecai Dalam Beberapa Saat

BERITA TRENDING: Rempuh Shah Firdaus, Ruang Media Pelumba Basikal Jepun Tak Henti Diserang Netizen!

BERITA TRENDING: Olimpik Paris 2024: Kandas Acara Keirin, Ini Penjelasan Azizulhasni Awang...

Dalam kenyataan dikeluarkan oleh Azizulhasni di media sosialnya sebelum ini menjelaskan apa yang berlaku kerana strategi ketika itu adalah untuk mendapat posisi paling hadapan kerana terdapat pelumba front runner di hadapannya yang akan meletakkannya dalam situasi sukar.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Sukan

Pearly-Thinaah Juara Terbuka Hong Kong

gempak
15/09/2024
08:10 MYT
Beregu wanita negara, Pearly Tan-M Thinaah muncul juara Terbuka Hong setelah menewaskan pilihan kedua dari China, Liu Sheng Shu-Tan Ning secara straight set sebentar tadi.
Hiburan

Yusof Haslam Dedah Syamsul Yusof Rindu Masakan Ibu, Gembira Anak Balik Ke Pangkuan Keluarga - “Alhamdulillah…”

gempak
15/09/2024
02:03 MYT
Pengarah terkenal, Datuk Yusof Haslam mendedahkan dirinya tidak mencampuri urusan perpisahan antara Syamsul Yusof dan bekas isteri, Ira Kazar.
Hiburan

“Tak Halang Untuk Dia Jadi Content Creator Tapi…’ - Dr. Say Izinkan Anak Jadi Pencipta Kandungan Namun Bersyarat

gempak
12/09/2024
08:55 MYT
Sebagai ibu bapa, meskipun memberi kebebasan memilih dia mahu anaknya untuk melanjutkan pelajaran ke tahap yang lebih tinggi.
Sukan

Jojo Ghazali Dedah Patah Tangan 6 Minggu Sebelum Tumbangkan Josue Cruz

gempak
09/09/2024
13:22 MYT
Jaguh Muay Thai negara, Muhamad Johan Ghazali Zulfikar mendedahkan dia patah tangan sebelum pertarungan dengan Josue Cruz dalam aksi ONE 168: Denver pada Sabtu.
Sukan

"Saya Tak Nampak Diri Saya Akan Ke LA 2028 Sebagai Atlet" - Azizulhasni Awang

gempak
09/09/2024
06:25 MYT
Legenda berbasikal trek negara, Datuk Azizulhasni Awang, memberikan bayangan awal mengenai titik noktah kariernya selaku atlet apabila membuat keputusan untuk tidak beraksi dalam Sukan Olimpik Los Angeles 2028 (LA 2028).