Sudah sekian lama vakum daripada muncul di layar lebar, pelakon Cinta Laura kembali menerusi naskhah seram baharu berjudul Jagat Arwah.

Filem yang telah ditayangkan di Malaysia sejak 27 Oktober lalu menyaksikan Cinta Laura membawa peranan hantu bernama Noni Belanda.

Merupakan filem garapan sutradara Ruben Adrian dan diterbitkan oleh rumah produksi Visinema Pictures, filem Jagat Arwah mengangkat genre yang unik iaitu genre gabungan seram dan fantasi.



Karakter Noni Belanda yang dijayakan oleh Cinta Laura sendiri merupakan hantu ‘asal’ Indonesia yang dahulu pernah menjadi negara jajahan Belanda.

Kisah Jagat Arwah bermula apabila kematian Sukmo iaitu ayah kepada Raga yang didapati mencurigakan. Kemudian Raga mendapat tahu dia merupakan keturunan Jagat Arwah dan mewarisi tradisi keluarganya.

Dibantu temannya Jaya, Raga berusaha mengendalikan kekuatan yang ada di dalam dirinya dan bertemu dengan Nonik, Kunti dan Genderuwo. Pertemuan itu kemudian mengubah hidup Raga selamanya.

Jagat Arwah membariskan pelakon terkenal Indonesia seperti Ari Irham, Cinta Laura, Oka Antara, Sheila Dara, Ganindra Bimo, Kiki Narendra, Abdurrahman Arif dan Muhammad Khan.


Saksikan filem seram fantasi, Jagat Arwah di pawagam seluruh tanah air bermula 27 Oktober 2022. Ikuti perkembangan terbaru serta klip-klip menarik filem ini di TikTok, Instagram, Twitter, Facebook Astro Shaw.

Undi bintang digital dan content kegemaran anda di dalam carta mingguan Gempak Most Wanted 2022 di sini. Anda juga boleh membuat pencalonan baharu untuk carta mingguan seterusnya. Selamat mengundi!