The Knights Award kembali untuk musim ketiga dengan menampilkan pelbagai organisasi dan tokoh masyarakat yang disegani selain terus menjadi platform pengiktirafan anugerah antarabangsa bagi meraikan lebih 100 kisah pencapaian merentasi pelbagai bidang, serta membentuk perkongsian erat. platform elit.

Dianjurkan oleh Ahli Majlis The Knights Award bersama Mee Hiris China Muslim, acara berkenaan diadakan bertujuan untuk melancarkan sesi pencalonan anugerah untuk musim yang berbaharu.

Pada tahun ini, jawatankuasa penganjur berhasrat untuk meningkatkan Anugerah The Knights Award Musim 3 ke tahap yang lebih tinggi, dengan jangkaan penyertaan oleh wakil dari 30 buah negara.

Majlis anugerah akan diadakan di mercu tanda paling ikonik Malaysia, Dewan Filharmonik Petronas di Menara Berkembar Petronas, KLCC.

Daniel Powter, penyanyi terkenal dengan lagu Bad Day yang telah mengumpul lebih 500 juta pendengar di Spotify bersetuju untuk mengadakan persembahan sulungnya di acara gilang gemilang ini.

Majlis anugerah akan turut diserikan dengan kehadiran Presiden Kebangsaan Zhong Xiang Associated Chamber Dato Sri Robert Lim, pelakon terkenal Hong Kong Philip Keung, pemain badminton dunia Goh Liu Yung dan Pengasas Erican College, Datuk Eric Chong.

Menerusi sidang media ini, dua Memorandum Persefahaman (MOU) membabitkan The Knights Award akan ditandatangani. MOU pertama ditandatangani dengan Mee Hiris China Muslim, penganjur bersama Anugerah The Knights Award Musim 3.

Kisah kejayaan

Mee Hiris China Muslim yang ditubuhkan pada 2019, kini mempunyai 30 cawangan di seluruh Malaysia, dengan misi untuk menyediakan masakan Cina Muslim halal terbaik di negara ini. Inisiatif mereka akan diperkasakan lagi melalui penglibatan mereka sebagai penganjur bersama The Knights Award.

Berita Trending: Amelia Henderson Harap Dapat Jumpa Lelaki Yang Boleh Hargai Dirinya

Berita Trending: “Saya Dengan Aedy Kawan, Tak Rapat Macam Dulu “ - Amelia Henderson

Berita Trending: Fiziwoo Keluar Disclaimer, Rakam Video Promosi Baju Raya Bersama Ruhainies Disember Lalu - "Kami Tiada Niat Mencalarkan Imej Individu..."

Berita Trending: “Tiada Istilah Pergaduhan Atau Apa-Apa” - Tidak Lagi Bersama Amelia Henderson, Aedy Ashraf Serah Pada Takdir

Berita Trending: #JusticeForZaynRayyan: Reman Ibu Bapa Zayn Rayyan Sambung Enam Hari

Memorandum Persefahaman (MOU) kedua pula menjalinkan perkongsian antara The Knights Award dan Commonwealth Youth Innovation Hub.

Langkah ini merupakan satu peristiwa penting dalam memupuk kerjasama antarabangsa. Melalui perjanjian strategik ini, pelbagai peluang dan akses rangkaian pasaran antarabangsa terbuka untuk pemenang anugerah.

Kerjasama penting ini bukan sahaja mempertingkatkan capaian global The Knights Award tetapi juga memupuk platform dinamik untuk pertukaran dan inovasi silang budaya.

Tulang belakang acara ini ialah Ahli Majlis yang terdiri daripada ramai pemimpin terbilang dari pelbagai industri dan negara. Mereka ialah, Tan Sri Ong Tee Keat, Presiden Dewan Perniagaan Jalan Sutera Malaysia-China; Prof Tan Sri Datuk Dr Ghauth Jasmon, Presiden Pengasas Universiti Multimedia Malaysia; Dato Hj Ismail Nordin, Pengerusi Koperasi Kewangan dan Perumahan (FICCOP); YBHG.PPJ. Bersekutu (PA) Puan Sri To’ Puan Datuk Prof Dr Shariffa Sabrina Binti Syed Akil, Presiden Yayasan Kecergasan Sukan Wanita Malaysia; Datuk Dr Kumararajah, Ahli Majlis Dewan Perniagaan dan Perindustrian Negara Malaysia; Juan Jose Delgado, bekas Ketua Pegawai Pemasaran Amazon; Dr Jon Low, Pakar Stomatologi; Dr. Kishva Ambigapathy, Esq., Pengerusi Commonwealth Youth Innovation Hub; Dato Jonathan Lim, usahawan terkenal; Esther Hor, Naqiz & Partners, Ahli RHT Law Asia; Bon Zainal, Pengasas Persatuan Pereka Bumiputera Malaysia (MBDA) dan Kelvin Chan Kin Man, Artis TVB Hong Kong yang terkenal.

Pemenang Anugerah The Knights akan diraikan di Majlis Gilang Gemilang kerana sumbangan mereka yang luar biasa kepada industri mereka. Mereka juga bakal terlibat dengan beberapa siri strategi penjenamaan yang bertujuan untuk terus meningkatkan kecemerlangan, inovasi dan kemampanan mereka.

Misi The Knights Award adalah untuk untuk mewujudkan perhubungan elit antara pemimpin yang menyusur ke arah kejayaan komuniti perniagaan dan pertumbuhan positif ekonomi; Misi keduanya ialah untuk memperkasakan perniagaan dan individu dengan kecemerlangan jenama dan kepimpinan pasaran. Misi seterusnya mendayakan kerjasama rentas sempadan dan rentas industri untuk pendedahan pasaran maksimum dan kejayaan bersama.

"Bersedialah untuk detik-detik yang mengujakan dalam Anugerah Musim 3 ini.

"Hanya dalam tempoh setahun, kami telah meraikan lebih 100 kisah kejayaan yang merangkumi pelbagai negara. Apabila jangkauan kami berkembang, begitu juga cita-cita kami.

"Musim ini, kami menjangkakan penyertaan daripada sekurang-kurangnya 30 buah negara. Dengan setiap perkongsian baharu yang dijalin, kami membuka jalan kepada pemenang kami untuk mencapai sinergi yang lebih cemerlang. Ini adalah musim yang dipenuhi dengan inovasi, kerjasama dan peluang yang tidak terhad,” ujar Dr. Zyro Wong selaku Presiden The Knights Award.

Standard anugerah itu akan dipertingkatkan lagi dengan kehadiran lebih ramai pemimpin perniagaan antarabangsa dan nasional, selebriti, pempengaruh dan pemegang taruh.

Sidang media itu mendapat pujian daripada Daniel Powter dari Amerika, pelakon terkemuka Datuk Aaron Aziz, Putri Ariani dari Indonesia dan Legenda Pencipta Minyak Wangi terkemuka Dr Yusuf Bhai dari UAE menyampaikan ucapan tahniah mereka melalui mesej video.

Ia berfungsi sebagai platform bagi penganjur untuk mendedahkan selok-belok kategori anugerah, kriteria pemilihan dan proses pencalonan. Selain itu, ia memberi tetamu dan ahli media peluang untuk terlibat dalam dialog, bertanya soalan dan menawarkan maklum balas yang berharga mengenai acara tersebut.

Pencalonan The Knights Award musim ke-3, yang dianjur bersama oleh Mee Hiris China Muslim dibuka sekarang. Untuk maklumat lanjut tentang pencalonan, sila lawati laman www.theknightsaward.com.

Korang dah tengok filem The Experts?

Kalau belum, filem tempatan pecah panggung ini masih mendominasi pawagam tanah air. Jom, tonton The Experts di pawagam berhampiran korang hari ini.