,
Hiburan

Lemah Lagu Pertama Dayang Nurfaizah Dari Album Janji - "Lagu Ini Banyak Makna Bagi Saya"

Amri Hassan
14/10/2024
15:30 MYT
Penyanyi, Dayang Nurfaizah teruja untuk memperkenalkan single pertama berjudul Lemah daripada album studio ke-11nya yang bertajuk JANJI.

BERITA TRENDING: “Saya Sihat” - Tampil Cengkung Sejak Akhir-Akhir Ini, Dayang Nurfaizah Akui Tidak Amal Diet Ekstrem

Lagu yang dijangka keluar pada bulan Oktober memberi gambaran penuh emosi tentang apa yang bakal terkandung dalam album tersebut.
Ditulis serta diterbitkan Hael Husaini dan disusun oleh Mac Chew, Lemah menyelami kerentanan emosi dengan mendalam.
Kata Hael; “Bekerja dengan Dayang adalah satu penghormatan. Suara dan tafsirannya memberi jiwa kepada lagu dengan cara yang benar-benar istimewa.
Sementara itu, ujar Dayang, lagu berkenaan punyai banyak makna baginya.
“Lagu ini banyak bermakna bagi saya.
“Saya telah mencurahkan hati saya ke dalam Lemah dan saya harap ia dapat menyentuh pendengar dengan mendalam. Bekerja dengan Hael sentiasa menjadi pengalaman yang luar biasa.
"Keterampilan muziknya dalam mencipta melodi yang indah dengan emosi yang tulus dan tema yang boleh dikaitkan memang tiada bandingan lagi, dan saya tidak sabar untuk melihat bagaimana kerjasama terbaharu kami berkembang," katanya.
Video muzik untuk Lemah yang dihasilkan oleh penerbit terkenal Lily Samsuddin, akan memperdalam impak emosi lagu itu secara visual menggunakan metafora yang kaya.
Album dengan 13 lagu yang berjudul “JANJI,” mempamerkan kedalaman emosi dan kepelbagaian Dayang dalam mempersembahkan campuran balada dan lagu berentak rancak/pertengahan, semuanya berpusat pada tema cinta, harapan, dan kekuatan.
Single utama Lemah akan tersedia untuk penstriman di semua platform utama pada 18 Oktober 2024, diikuti dengan pelancaran album penuh “JANJI” pada 22 November 2024.

BERITA TRENDING: Lunak Vokal & Gedik Malu Bersatu, Konsert Belagu ‘Persandingan Cocok’ Dayang Nurfaizah & MPO

Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Amir Masdi Lancar Album Kedua AM:PM, Rakam 12 Lagu & MV Di UK!

gempak
13/10/2024
18:29 MYT
Penyanyi terkenal, Amir Masdi melancarkan album kedua yang diberi nama ‘AM:PM’, selepas kejayaan album solo pertama berjudul ‘Amir Masdi’ tahun lalu habis terjual dengan tiga kali cetakan.
Hiburan

"Ayah Janji Akan Jaga Tuah Sampai Hujung Waktu..." - Remy Ishak

gempak
11/10/2024
11:55 MYT
Dalam satu hantaran di TikTok, pelakon filem The Experts itu berjanji akan menjaga anaknya itu sebaik mungkin sehingga ke hujung nyawanya.
Hiburan

Sering Nyanyi Lagu 'Masing-Masing', Bella Astillah Tampil Mohon Maaf - "Ada Yang Kata Sudah Muak & Tak Mahu Dengar..."

gempak
09/10/2024
13:55 MYT
Penyanyi dan pelakon Bella Astillah tampil memohon maaf sekiranya ada segelintir pihak yang berasa kurang senang apabila sering mendengar dia menyanyikan lagu Masing Masing nyanyian penyanyi Ernie Zakri.
Hiburan

Fazura Tidak Setuju Lagu Duet Dengan Fattah, Bertahan Demi Cinta Dipasarkan

gempak
09/10/2024
01:58 MYT
Pengurus Fazura, Iman Tang memaklumkan pelakon dan penyanyi itu tidak mengetahui lagu duet bersama bekas suami, Fattah Amin, Bertahan Demi Cinta dipasarkan hanya beberapa hari selepas mereka bercerai.
Hiburan

Syaffiq Sahli Teruja Ajai Bikin Lagu, Terkejut Undian Tertinggi Gimme The Mic Global!

gempak
05/10/2024
05:50 MYT
Pelakon dan penyanyi Syaffiq Sahli teruja apabila komposer Ajai menawarkan diri untuk mencipta sebuah lagu untuknya.
BorakSeeni