,
Berita

Lexis Hibiscus Port Dickson Beri Kenyataan Susulan Individu Maut Ketika Mengendalikan Pertunjukan Bunga Api Sempena Sambutan Tahun Baharu

Umirah Halim
02/01/2024
09:55 MYT
Menerusi kenyataan tersebut, pihak hotel berpesan supaya orang ramai tidak membuat sebarang spekulasi mengenai kejadian tersebut selain menggesa supaya tidak berkongsi gambar atau video mangsa yang terlibat.
“Memandangkan siasatan masih belum selesai, kami memohon orang awam untuk tidak membuat spekulasi lanjut mengenai kes berkenaan, dan tidak berkongsi sebarang gambar atau video atas permintaan keluarga mangsa.
“Kami dengan ini melampirkan kenyataan rasmi Polis Diraja Malaysia (PDRM) mengenai kejadian tersebut untuk rujukan anda,” kongsi mereka.
Kenyataan tersebut turut menjelaskan bahawa pihak Lexis akan bekerjasama sepenuhnya dengan pihak berkuasa dan akan mengambil setiap langkah untuk mencegah kejadian seperti itu berulang pada masa hadapan.
Difahamkan, kejadin tersebut berlaku sekitar pukul 12.30 tengah hari. Ketika itu, mangsa sedang memasang bunga api bagi pertunjukan sambutan tahun baharu 2024.
Sebelum ini, Gempak melaporkan ahli keluarga mangsa memohon supaya memadam gambar dan video mangsa ketika kejadian berlaku.

Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Terkini

Hawa Rizwana Kongsi Pengalaman Beraya Zaman Kanak-Kanak - "Ada Parut Dekat Muka Sampai Sekarang Tak Hilang"

gempak
12/04/2024
00:00 MYT
Pengacara dan pelakon, Hawa Rizwana berkongsi pengalaman yang tidak pernah dilupakan sewaktu beraya di kampung ketika zaman kanak-kanak dahulu.
Viral

Kecoh Bila Kereta Audi Rentung Di Kawasan Perumahan Menjelang Syawal… Apa Sebabnya?

gempak
08/04/2024
03:55 MYT
Berbaki beberapa hari menjelang Aidilfitri, satu keluarga diuji dengan dugaan berat apabila kenderaan mereka terbakar dipercayai disebabkan terkena bunga api. Menerusi posting yang dibuat oleh seorang pengguna Platform X, individu itu mendakwa kereta berjenama Audi tersebut rentung disebabkan oleh tindakan anak kepada jiran mangsa yang membakar
Berita

Pekerja Maut Gara-Gara Terkena Serpihan Bunga Api, Ahli Keluarga Mangsa Mohon Pengguna X Padam Video & Gambar

gempak
02/01/2024
07:55 MYT
Harap netizen hormati mangsa dan keluarganya
Laman Utama

PDRM Beri Amaran, Main Bunga Api Selepas Jam 12 Tengah Malam Boleh Didenda

gempak
17/04/2023
14:55 MYT
Alamak
Laman Utama

Kanak Kanak Perempuan Melecur Disambar Api Sewaktu Main Bunga Api

gempak
14/04/2023
11:59 MYT
Nur Zatil Hidayah Mohd Tarmizi, 4, melecur hampir 46 peratus pada sebahagian badannya.