Lima bulan berahsia, pelakon filem Mukhsin, Yana Alyahya mengumumkan kini sedang hamil anak sulung.

Lebih manis, bayi yang dikandungnya itu sudah diketahui jantina dan Yana atau nama sebenarnya Sharifah Aryana Syed Zainal Rashdi Al-Yahya, 26, akui teruja melalui fasa-fasa baharu dalam hidupnya.

"Selepas menanti lima bulan, kami teruja untuk mengumumkan yang kami sedang menantikan kelahiran cahaya mata lelaki.

"Ia merupakan satu perjalanan yang penuh 'ups and downs' dan perjalanan kita sebagai ibu bapa jauh lagi tapi kami teruja untuk menantikan si kecil ini.

"Terima kasih kepada semua pihak yang tahu dan menyimpannya sebagai rahsia. Maafkan kami berdua sekiranya ada tersilap kata dan doakan kami berdua dimurahkan rezeki serta dipermudahkan urusan, insya-Allah.

"Saya sangat gementar untuk bergelar seorang ibu namun saya bersyukur kerana punya sistem sokongan yang kuat. Syukur juga bayi saya dalam keadaan baik dan sihat. Alhamdulillah," tulisnya dalam hantaran di Instagram baru-baru ini.



Untuk rekod Yana yang merupakan adik bongsu kepada keluarga pelakon Sharifah Aleya, Sharifah Amani dan Sharifah Aleysha itu mendirikan rumah tangga pada Januari 2021 bersama jejaka pilihan, Jad Hanif Jimmy.

Undi bintang digital dan content kegemaran anda di dalam carta mingguan Gempak Most Wanted 2022 di sini. Anda juga boleh membuat pencalonan baharu untuk carta mingguan seterusnya. Selamat mengundi!