Peguam kepada ibu bapa kanak-kanak autisme, Zayn Rayyan Abdul Matiin, 6, mengesahkan beliau tidak lagi mewakili pasangan itu bermula Selasa.

Ada sebab tertentu

Mahmud Jumaat dari Tetuan Emir Mahmud & Co berkata, keputusan tidak mewakili kepada kedua ibu bapa Zayn Rayyan dibuat di atas faktor-faktor tertentu.

Beliau berkata, keputusan untuk tidak lagi menjadi peguam kepada ibu bapa Zayn Rayyan diputuskan atas sebab-sebab yang tidak dapat dielakkan.

"Saya mengesahkan berita yang tersebar bahawa saya tidak lagi mewakili kedua ibu bapa Allahyarham Zayn.

"Ia dibuat berdasarkan faktor-faktor tertentu yang mana saya tidak dapat dijelaskan kepada semua," katanya seperti yang dilapor Sinar Harian pada Selasa.

BERITA TRENDING: Kes Zayn Rayyan: Pengasuh Bersama Dua Individu Dipanggil Polis

Tak dapat ulas lanjut, tapi ada sebab kukuh

Jelasnya, dia tidak dapat memberi komen lanjut berhubung situasi tersebut, namun mempunyai sebab kukuh di sebalik keputusan dibuat.

Namun begitu beliau mendoakan agar perjalanan kes tersebut berjalan lancar mengikut proses undang-undang sedia ada

Menurutnya, sebagai pengamal undang-undang, dia menasihati semua pihak supaya menghormati proses undang-undang dan tidak membuat spekulasi liar mengenai kes berkenaan demi kebaikan bersama.

Kedua ibu bapa Zayn Rayyan ditahan pada Jumaat dan direman selama tujuh hari bermula Sabtu mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

Selain ibu bapa, polis baru-baru ini turut mengambil keterangan percakapan daripada bekas pengasuh kanak-kanak autisme tersebut.

BERITA TRENDING: Risikan Dilakukan Selama 6 Bulan Sejak Hari Pertama Arwah Zayn Rayyan Didapati Meninggal Dunia

BERITA TRENDING: Kes Pembunuhan Zayn Rayyan: Ibu Bapa Ditahan Reman 7 Hari - KP Selangor

Sebelum ini, Mahmud dilantik keluarga ibu bapa Zayn Rayyan selepas pasangan berusia 28 tahun itu ditahan polis di kediaman keluarga mereka di Puncak Alam, dekat sini pada Jumaat.

Ketua Polis Selangor, Datuk Hussein Omar Khan dilaporkan berkata, ibu bapa kanak-kanak terbabit direman seminggu bagi membolehkan polis menjalankan siasatan lanjut mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

Sumber: SINAR HARIAN