“Tiada komen,” kata pelakon, Puteri Sarah Liyana, 38, apabila ditanya sama ada dia sudi bertentang mata bersama isteri kepada bekas suaminya yang juga pengarah sensasi, Syamsul Yusof iaitu Ira Kazar.

Dalam masa sama, Puteri Sarah juga enggan mengulas lanjut mengenai kes saman yang difailkan terhadap Ira sebelum ini.

“Mengenai kes dengan dia pun saya tak boleh dedahkan lebih lanjut,” katanya yang turut memberikan bayangan semuanya sudah selesai.

BACA: Puteri Sarah Reda Dah Bercerai - "Harap Tiada Lagi Persengketaan..."

Puteri Sarah ditemui selepas Mahkamah Tinggi Syariah Wilayah Persekutuan mengesahkan dia dan bekas suaminya, Syamsul bercerai dengan talak satu kira-kira jam 12.23 tengah hari tadi.

Sementara itu, peguam syarie mewakili Puteri Sarah iaitu Datuk Akberdin Abdul Kadir berkata pihaknya masih belum berkongsi lanjut mengenai perkara itu.

“Kes itu belum lagi dan tidak termasuk, bila di mahkamah tinggi baharu kami akan keluarkan mengenai perkara itu.

“Setakat ini belum boleh dikongsi lagi. Sebab kami kena ke mahkamah tinggi untuk merekodkan semuanya, jadi ia masih dalam proses dan ‘confidential’,” katanya.

Sebelum ini, Puteri Sarah memfailkan tindakan di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur dan dua aduan di Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur (JAWI) serta Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) terhadap Ira Kazar pada penghujung Jun lalu.

Kemudian, Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur sudah pun menetapkan tarikh perbicaraan kes saman terhadap Ira Kazar, pada 25, 28 dan 29 Ogos hadapan.

Terdahulu, pada 18 Ogos tahun lalu, media melaporkan Ira Kazar ditahan JAWI. Sebelum itu, pada 20 Ogos tahun lalu media turut melaporkan Pengarah JAWI, Datuk Mohd Ajib Ismail mengesahkan Ira Kazar hadir memberi keterangan berhubung gangguan orang ketiga dalam rumah tangga.