Memahami keadaan serta situasi pandemik ini, juru solek serta selebriti media sosial yang dikenali sebagai MUA Bella tampil menyatakan niatnya untuk menghulurkan bantuan tablet buat pelajar yang memerlukan untuk pembelajaran dari rumah (PdPR).

Menurut MUA Bella atau nama sebenarnya, Nabilah Zulyadaini itu dia kini sedang mencari bekalan tablet yang banyak dengan harga berpatutan untuk diberikan kepada keluarga yang memerlukan tidak kira bangsa dan agama.

“Doakan saya dipermudahkan. Insya-Allah, saya tengah mencari tablet untuk anak-anak yang keluarganya tidak berkemampuan membelinya.

“Sebab sekarang belajar memang melalui online, jadi mereka sangat perlukan tablet ini. Insya-Allah sedikit sebanyak dapat memberi sinar ceria dan semangat untuk anak-anak dan ibu bapa yang memerlukan,” katanya.

MUA Bella berkongsi perkara tersebut di akaun Instagram miliknya.

Menerusi entri tersebut dia memuat naik foto contoh tablet yang diperlukan.

Justeru, MUA Bella menyeru pembekal tablet untuk tampil dan menjual barangan tersebut kepadanya dengan harga yang berpatutan.

“Siapa supplier yang ada stok banyak dan menjual dengan kadar harga diskaun sikit boleh mesej ya sebab insya-Allah saya dan suami ingin membeli dengan jumlah yang banyak.

“Niat kerana Allah taala. Rezeki dari Allah semuanyaa kita wajib berkongsi tanpa mengira bangsa dan agama,” katanya lagi.

Terdahulu, pendakwah bebas Ebit Lew antara insan yang terawal menghulurkan bantuan tablet kepada pelajar yang memerlukan.

A post shared by Nabilah zulyadaini (@muabellaz)