Pernah tak anda impikan perjalanan di atas awan biru menjadi satu pengalaman yang menakjubkan lebih-lebih lagi apabila mendapat layanan bertaraf dunia?

Jawapannya ada pada syarikat penerbangan Singapore Airlines (SIA). Syarikat penerbangan ini sentiasa mementingkan perkhidmatan terbaik buat pelanggannya dengan memberikan pengalaman perjalanan bertaraf dunia sesuai dengan kempen terbaharunya ‘Welcome to World Class’ (Selamat Datang Ke Penerbangan Bertaraf Dunia).

Kempen 'Welcome to World Class' yang baru sahaja dilancarkan pada Januari lalu adalah sebagai cerminan komitmen syarikat penerbangan itu dalam memberikan pengalaman yang luar biasa kepada pelanggan dalam merentasi perjalanan dari satu ke satu destinasi.

Malah krew kabin Singapore Airlines sahaja sudah memenangi banyak anugerah yang mengiktiraf perkhimatan mereka terhadap pelanggan sebagai satu yang sangat berdedikasi dan luar biasa. Gabungan empati dan keyakinan mereka yang tersendiri, membolehkan Singapore Airlines menyampaikan perkhidmatan dalam penerbangan bertaraf dunia setiap hari.

Penerbangan Tambang Rendah, Scoot

Singapore Airlines Group juga menawarkan penerbangan tambang rendah menerusi anak syarikatnya, Scoot.
Scoot memulakan penerbangannya pada Jun 2012 dan telah membawa lebih 67 juta penumpang setakat ini.
Menariknya, Scoot menawarkan lebih 58 destinasi untuk tempahan setakat Februari 2023, dengan kumpulan 55 pesawat, yang terdiri daripada Boeing 787 Dreamliners berbadan lebar dan keluarga Airbus A320 lorong tunggal.

Lebih hebat lagi, Scoot ialah syarikat penerbangan tambang rendah pertama di dunia yang mencapai penarafan tertinggi untuk kedua-dua Keselamatan Kesihatan APEX yang dikuasakan oleh audit Penilaian Keselamatan Syarikat Penerbangan COVID-19 SimpliFlying dan Skytrax.

Banyak lagi keistimewaan dan kelebihan jika anda memilih penerbangan dengan Singapore Airlines, berikut 5 sebab kenapa anda perlu pilih syarikat penerbangan bertaraf dunia ini!

#1 Juadah Bertaraf Dunia Di Udara Dengan Golden Door!


Bayangkan anda dihidangkan juadah enak oleh chef profesional pada ketinggian 30,000 kaki. Di Singapore Airlines, untuk membuat hidangan penumpangnya, chef mempertimbangkan setiap elemen apabila menyusun setiap hidangan seperti tekanan kabin, dan tempoh penerbangan. Satu fakta menarik, tekanan kabin mengubah cara setiap orang melihat rasa.

Jadi, Chef di Singapore Airlines membawa hidangan mereka ke dalam simulasi kabin bertekanan, dan menghabiskan berjam-jam di sana, mengambil sampel dan menyesuaikan perisa, supaya makanannya dapat capai kualiti yang terbaik untuk pelanggan nikmatinya di atas awan biru!

Istimewanya lagi, Singapore Airlines turut bekerjasama dengan pusat kesihatan dan kesejahteraan terkenal dunia Golden Door, yang berpangkalan di California, Amerika Syarikat (AS) yang akan membawa senarai baharu pilihan makanan, senaman dan kesejahteraan yang berfokuskan kesihatan kepada pelanggan SIA dalam penerbangannya antara Singapura dan AS.

Kepakaran Golden Door termasuk chef terkemuka, pakar pemakanan dan jurulatih peribadi telah membangunkan rangkaian menu yang meluas, program senaman dan regangan, serta kandungan lain yang direka khusus untuk pelanggan SIA. Ini akan membantu penumpang menikmati tahap pemakanan, tidur, relaksasi dan tenaga yang lebih baik dalam penerbangan tanpa henti terpanjang di dunia yang boleh berlanjutan hingga hampir 19 jam.

#2 Wi-Fi Tanpa Had


Selain itu, Singapore Airlines juga baru melancarkan Wi-Fi dalam penerbangan tanpa had percuma untuk semua pelanggan Kelas Perniagaan, serta ahli Kelab PPS dan pemegang kad tambahan Kelab PPS. Di samping itu, ahli KrisFlyer kini menikmati pelan Wi-Fi tiga jam percuma apabila mengembara dalam Kelas Ekonomi Premium dan pelan Wi-Fi dua jam percuma apabila mengembara dalam Kelas Ekonomi.

#3 Produk Kabin Baharu Boeing 737-8 Singapore Airlines


Direka oleh Factorydesign yang berpangkalan di London dan dihasilkan untuk Singapore Airlines oleh Thompson Aero Seating yang berpangkalan di Craigavon ​​Northern Ireland, tempat duduk Kelas Perniagaan menampilkan ruang simpanan yang luas, monitor skrin sentuh definisi tinggi yang menyediakan hiburan dalam penerbangan seperti pengalaman teater rumah, sebagai serta bahan dan kemasan berkualiti tinggi, untuk menyediakan ruang yang mewah dan peribadi untuk pelanggan.

Sementara itu, untuk tempat duduk Kelas Ekonomi pula, ia dibina oleh Collins Aerospace, menawarkan ruang dan keselesaan yang lebih baik dengan reka bentuk yang anggun. Model tempat duduk generasi terbaru itu didatangkan dengan sandaran belakang berkontur untuk sokongan yang lebih baik dan sandaran kepala boleh laras empat hala dengan sayap boleh lipat.

#4 Hiburan Tanpa Sempadan


Dengan pemasangan sistem hiburan dalam penerbangan Panasonic X-Series pada armada Boeing 737-8 SIA, pelanggan kini boleh menikmati kandungan hiburan terkini di KrisWorld di semua penerbangan SIA.

Di antara ciri-cirnya adalah peta penerbangan 3D tercanggih baharu dilancarkan. Ini termasuk lebih 20 paparan peta yang berbeza untuk pelbagai fasa penerbangan, seperti imejan satelit 3D, paparan tempatan dan global, serta ciri diperibadikan yang membolehkan pelanggan melihat kedudukan relatif pesawat ke lokasi peta pilihan mereka sepanjang penerbangan mereka.

Menariknya lagi, penumpang boleh menyemak imbas dan mencipta senarai playlist mereka sendiri menerusi filem, TV atau muzik yang tersedia di KrisWorld melalui aplikasi mudah alih SingaporeAir yang telah memenangi anugerah.

Selain itu, Boeing 737-8 SIA juga dilengkapi dengan perkhidmatan Wi-Fi dalam penerbangan Panasonic, dengan pelbagai manfaat daripada sambungan internet pantas kepada keupayaan penstriman. Perkhidmatan Wi-Fi akan dikuasakan oleh penyelesaian modem dan ketersambungan baharu, yang menggunakan satelit termaju untuk meliputi kawasan trafik udara yang tinggi dengan pancaran spot tinggi (HT) dan throughput melampau (XT).

Justeru, penumpang juga boleh menggunakan telefon pintar mereka untuk menghantar dan menerima mesej, e-mel dan menyemak imbas dalam talian melalui perkhidmatan data mudah alih.

#5 Keselesaan


Daripada perabot ergonomik di SilverKris Lounge kepada reka bentuk kabin yang inovatif di dalam penerbangannya , Singapore Airlines akan meningkatkan pengalaman anda dengan sentuhan dunia.
Terlalu banyak keistimewaan dan perkidhmatan bertaraf dunia yang ditawarkan Singapore Airlines untuk pelanggan atau penumpangnya supaya merasai pengalaman layanan bertaraf dunia di atas awan biru.

Tunggu apa lagi, kini anda boleh memilih Singapore Airlines sebagai syarikat penerbangan yang mampu memberikan anda keselesaan dan ketenangan semasa anda dalam perjalanan ke destinasi tujuan anda selepas ini!