Para selebriti Indonesia memang diketahui aktif dalam bidang lain termasuk sukan.

Malah banyak pertandingan sukan seperti perlawanan tinju, tenis dan badminton yang diadakan dalam kalangan selebriti tempatan.

Namun baru-baru ini, mereka menganjurkan perlawanan persahabatan di gelanggang badminton di antara selebriti tempatan dengan Malaysia.

Dalam pertandingan yang diberi nama Tepok Bulu ‘23 itu, regu Malaysia diwakili oleh Datuk Fazley dan pelakon Imran Aqil. Regu Indonesia pula diwakili oleh vokalis terkenal, Duta Sheila on 7 dan hos Vincent Rompies.

Dan hasilnya? Regu Malaysia menang bergaya setelah menumpaskan regu Indonesia dengan dua set kemenangan.

Fazley dan Imran menang set pertama dengan skor akhir 21-13 dan menumpaskan Duta serta Vincent dengan 21-12 pada set kedua lantas diumumkan pemenang pertama dalam pertandingan persahabatan membabitkan selebriti Malaysia dan Indonesia tersebut.

Di akaun Instagram, Imran mempamerkan foto dirinya sedang tidur bersama piala kemenangan dan menzahirkan terima kasih kepada pasangannya, Fazley kerana bermain dengan baik.

Dia juga mengaku sempat terpegun melihat Duta SO7 dan tidak sangka dapat berlawan dalam pertandingan tersebut.

“Selalu tengok dalam Youtube dan dengar lagu saja. Tak sangka dapat berada dalam satu gelanggang yang sama. Mimpi jadi nyata! Starstruck terus main!”tulis Imran.

Selain Fazley dan Imran, selebriti Malaysia lain yang ikut bertanding dalam regu campuran adalah Atu Zero dan Atita Haris. Mereka bagaimanapun tumpas 2-1 di tangan pelakon Gadis Kretek, Arya Seloka dan Ziva.