Juri tetap sebuah acara nyanyian, Mas Idayu dikhabarkan sudah berbaik dengan salah seorang peserta pertandingan tersebut iaitu Sissy Iman selepas dilihat mereka berpelukan antara satu sama lain.

Momen tersebut dikongsi dan diceritakan semula oleh rakan juri iaitu Ajai kepada pihak media.

“Ini tadi dia (Mas Idayu) dah peluk Sissy,” ringkas Ajai.

Sementara itu, menurut Mas Idayu atau mesra disapa Mommy, dia mengakui Sissy adalah seorang penyanyi yang bagus.

Justeru, Mas Idayu menjelaskan insiden dia mengkritik Sissy dan pasangan duo Naim Daniel adalah kerana sayang.

“Mommy peluk Sissy, siapa bagi tahu? Ajai la ni kan. Sebenarnya anak ini (Sissy) dia dah faham daripada awal. Saya pernah cakap dengan dia, I know you can do it. Sebab dia bagus.

“Bila insiden tersebut berlaku, saya sangat mengalukan netizen maki hamun saya tapi jangan peserta, itu sebab saya tidak bersuara langsung.

“Ada juga peserta yang mesej saya personal bagi tahu, mereka nampak yang saya benar-benar sayang Sissy dan Naim.

“Saya diam dan tak reply pun mesej tersebut, sebab apa? Sebab orang luar pun boleh nampak yang saya marah beria daripada orang lain tanda sayang,” katanya.

Susulan insiden mengkritik Sissy, pelantun lagu Goyang Bali itu turut mendedahkan dirinya menerima banyak mesej dengan kata kata kesat daripada netizen.

A post shared by tv3malaysia (@tv3malaysia)

“Waktu dia buat keroncong hari tu memang jadi lain daripada lain. Keadaan menjadi teruk, saya memang tak boleh nak tolong.

“Tapi selepas seminggu, saya tengok dia belajar sesuatu. Sebab itu saya membiarkan sahaja dan tidak mengulas lanjut.

“Dalam tempoh seminggu isu tersebut hangat diperkatakan, saya terima banyak komen dan mesej yang cakap saya b*bi, cel*ka, si*l, tapi satu pun saya tak balas.

“Saya sanggup dimaki, saya tak nak komen sebab saya tak mahu orang kecam peserta. Biar saya yang jadi mangsa. Mommy nak Sissy jadi kuat juga. Sissy budak yang bijak,” tambahnya.

Terdahulu, kecoh apabila Sissy Iman dan Naim Daniel yang menyertai sebuah program realiti televisyen dikritik secara kasar oleh juri tetap selepas menyanyikan lagu Jampi nyanyiab asal Hael Husaini dalam irama keroncong.

Akibat insiden tersebut, Sissy tidak dapat menahan sebak dan terus menangis di atas pentas. Insiden itu juga membuatkan Sissy seolah-olah hilang semangat dan membatalkan pelancaran album sulung yang sepatutnya berlangsung pada awal Februari lalu.

Undi bintang digital dan content kegemaran Top 5 anda di Gempak Most Wanted Awards 2022 di sini.