Pelakon Ramona Zamzam, 31, meluahkan rasa risau apabila bibir dan matanya membengkak disebabkan alami alahan buat pertama kali.

Menurut Ramona atau nama sebenarnya, Ros Ramona Mohd Zamzam menyatakan dia mula menyedari selepas terdapat bintik-bintik timbul di badannya. Dia bagaimanapun mengabaikan kerana menganggap itu adalah gigitan nyamuk.

"Sebenarnya saya dah perasan hari hari lepas macam ada bintik-bintak (macam kena gigit nyamuk). Ada dua hingga tiga biji ja dan tak gatal sangat jadi saya tak peduli.

"Lepastu semalam makin teruk, dari bentuk gigit nyamuk selepas itu ia semakin membesar dah jadi macam peta dunia. Semalam sepanjang malam susah gila nak tidur sebab rasa gatal, dan saya cuba untuk tak garu!

"Hari ini (Selasa) dengan mata senget sebelah, serta bibir pula semakin membengkak, ia seolah-olah kelihatan seperti saya telah buat pembedahan plastik yang gagal pada bahagian itu," tulisnya.

Ramona turut memuat naik foto keadaan bibirnya yang membengkak teruk di Instagram (IG) miliknya, semalam.

Dalam pada itu, juri tetap bagi program The Masked Singer Malaysia ini berkata dia sudah mendapatkan rawatan daripada doktor pakar kulit pada pagi Selasa.

"Seumur hidup, saya makan apa yang saya mahukan, tak pernah ada alergi apa-apa. Tiba-tiba terjadi seperti sekarang?

"Saya dah pergi jumpa doktor pakar kulit pagi tadi dan dah dapatkan suntikan, ada ubat makan dan losyen untuk sapu.

"Saya tidak biasa dengan situasi seperti ini kalau ada dalam kalangan anda yang dah biasa melakukan perkara sebegini, tolong kongsikan pengalaman anda," tulisnya lagi.

A post shared by Ramona Zamzam (@ramonazamzam)


Ramona mendirikan rumah tangga dengan Rami Alashkar pada 1 Mei 2015.

Hasil perkongsian hidup, pasangan itu kemudiannya dikurniakan cahaya mata pertama, Ivanna Alashkar pada 7 Disember 2017.