,
Laman Utama

Mayat Dalam Longkang, Polis Tahan Lelaki Warga Asing

Awani
20/08/2024
04:30 MYT
Polis menahan soerang lelaki warga asing berusia 43 tahun di Masjid Bukit Pinang di sini pada Isnin susulan penemuan mayat dua individu di dalam longkang semalam.
Ketua Polis Daerah Kota Setar, Asisten Komisioner Siti Nor Salawati Saad berkata hasil risikan pantas polis berjaya membuat tangkapan tersebut pada jam 9 malam Isnin.
Kes disiasat di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan (KK) kerana membunuh yang jika sabit kesalahan boleh dikenakan hukuman mati atau penjara antara 30 hingga 40 tahun dengan tidak kurang 12 sebatan.

BERITA BERKAITAN :Ruhainies Akui Diri Tak Sempurna, Berdoa Tuhan Pelihara Diri Dari Buka Aib Orang Lain - "Allah Peliharalah Hatiku..."

BERITA BERKAITAN : “Urusan Jodoh, Ajal & Maut Bukanlah Di Tangan Saya” - Mimi Lana

BERITA BERKAITAN : Baim Wong Enggan Ulas Lanjut Isu Pergolakan Rumah Tangga - "Doa Yang Terbaik..”

BERITA BERKAITAN :Mierul Rileks Je Tapi Arabella Cuak Nak Kerja Dengan Michael Ang | Singgah Set

Polis masih menjalankan siasatan lanjut bagi mengenalpasti motif kejadian.

“Suspek akan dibawa ke Mahkamah Alor Setar bagi mendapatkan tahanan reman pada Selasa untuk siasatan lanjut,” katanya.

Dalam kejadian pada Isnin, mayat dua individu, itu ditemukan dalam longkang di belakang sebuah bangunan kosong berdekatan Pekan Simpang Kuala.
Siti Nor Salawati berkata, mayat seorang wanita dewasa dan seorang dipercayai kanak-kanak perempuan ditemui orang awam sebelum bertindak menghubungi pihak polis pada jam 5.04 petang.
Beliau berkata, sebaik menerima laporan pasukan penyiasat Siasatan Jenayah Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kota Setar dihantar ke lokasi.
“Siasatan di lokasi kejadian mendapati kedua-dua mayat lengkap berpakaian dalam keadaan tertiarap dan terlentang berdekatan antara satu sama lain di dalam longkang.

“Pada mayat turut menemui kesan kelar pada leher kedua dua mayat. Kedua-dua mayat yang dipercayai warganegara asing berusia 34 dan 10 tahun itu kemudiannya dihantar ke Jabatan Forensik Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) Alor Setar untuk bedah siasat,” katanya ketika dihubungi.

Sumber:Awani
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

IShowSpeed Tiba Di KL, Terima Baju Batik, Gundam Daripada peminat

gempak
18/09/2024
05:55 MYT
Personaliti sensasi dan penstrim dalam talian dari Amerika Syarikat, IShowSpeed kini berada di Malaysia sempena siri jelajah sulungnya ke Asia Tenggara.
Viral

Bapa Miss Switzerland Jumpa Kepala Anak Dalam Tong Sampah Di Bilik Dobi, Suami Dakwa Pertahankan Diri

gempak
17/09/2024
17:17 MYT
Kisah pembunuhan tragis bekas peserta Miss Switzerland, Kristina Joksimovic masih menjadi perhatian dunia.
Berita

Pereka Dalaman Dibunuh, 20 tikaman Ditemui Di Tubuh - Polis

gempak
17/09/2024
01:56 MYT
Seorang pereka dalaman separuh masa ditemukan mati dengan 20 kesan tikaman pada tubuhnya di sebuah apartmen di Persiaran Meranti, Bandar Sri Damansara, Petaling Jaya pada awal pagi Isnin.
Hollywood

Sadis! Tak Sempat Lari Ratu Cantik Switzerland Maut, Suami Cekik & Blender Anggota Badan

gempak
14/09/2024
18:55 MYT
Hajat salah seorang finalis Ratu Switzerland, Jenazah Kristina Joksimovic untuk melarikan diri daripada suaminya tidak kesampaian apabila dibunuh lelaki tersebut.
Berita

Wanita Guna Anak Buat Konten POV ‘Suami’ Di TikTok Undang Pelbagai Reaksi Netizen - “Kak, Tak Elok Buat Video Macam Itu…”

gempak
14/09/2024
00:55 MYT
Menerusi tinjauan Gempak, ada beberapa video yang dimuat naik oleh pemilik TikTok berkenaan menjadikan anaknya sebagai konten ‘Point of View ‘(POV) di mana dia cuba menggambarkan remaja lelaki itu sebagai suami.