Isteri pertama Aslam, Umisya Mazlan tidak digandingkan bersama-sama dengan madunya, Marissa Dania Hakim untuk penggambaran sebuah jenama fesyen tempatan seperti yang tular sejak semalam.

BERITA TRENDING: Marissa Dania Tampil Jadi Model Baju Raya Bersama Aslam, Siap Manja-Manja Pakaikan Butang Baju Melayu…

Tampil menjelaskan perkara terbabit, agensi pengiklanan yang terlibat menguruskan kerjaya Umisya, Listrik Networks menegaskan ketiga-tiga mereka tiada serentak pada waktu dan lokasi sama.

"Waktu kami dalam perjalanan dari KL ke Janda Baik, kami memang tak tahu langsung yang brand terbabit ambil si M untuk model baju dia juga.

"Sebelum kami terima job, kami akan go through dulu social media brand berkenaan untuk pastikan tiada M.

"Sampai di Janda Baik barulah keluar gambar si M di media sosial brand itu. Masa ni nak cancel job dah tak boleh sebab payment dah terima dan kami pun dah sampai.

"Jadi kami teruskan juga cuma ada minta jasa baik mereka untuk keluarkan dahulu posting si M, jarakkan dengan gambar model. Lepas tu barulah gambar Misya.

"Dan mereka setuju. Saya cakap dengan individu yang menguruskan kerja ni. Kami cuba bersikap profesional. Ketepikan soal personal dan kerja," jelasnya menerusi hantaran di Instagram Stories.

BERITA TRENDING: Kakak Dakwa Umisya Tak Tahu Jenama Pakaian Jemput Marrisa & Aslam Jadi Model Bersama - “Bertaubatlah &…

Tegasnya lagi, hanya Misya bersama dua individu lain menemaninya sepanjang penggambaran bersama jenama pakaian berkenaan.

"Untuk penjelasan kepada semua. Waktu shoot ni Aslam dan M memang tiada bersama. Misya bersama dengan Aeisyah Listra dan Maisara Saufie sahaja.

"Penjelasan ini dibuat untuk mengelakkan fitnah yang berleluasa. Ada yang kata marketing semua ni. Mungkin marketing untuk jenama berkenaan, tapi bukan untuk Misya.

"Sekali lagi saya jelaskan waktu ini kami hanya bertiga saja," ujarnya.



Tambahnya, penjelasan yang dibuat menerusi media sosial itu bagi mengelakkan kekeliruan dan menerangkan situasi sebenar yang berlaku.

"Kepada jenama berkenaan, kami faham ini adalah antara strategi pemasaran. Apapun ini adalah pengajaran juga buat kami agar lebih berhati-hati selepas ini. Terima kasih atas pengalaman ini.

"Semua yang jadi pasti ada hikmahnya.

"Kepada founder, hati-hatilah menyusun strategi jangan sampai makan diri. Kasihan pada team yang bersusah payah. Kasihan juga pada founder yang dah keluar modal banyak.

"Jaga sensitiviti orang sekeliling sebelum nak buat apa-apa plan. Kadang mungkin kita nampak brand kita akan dikenali ramai, tapi dengan cara negatif itu jangan sesekali," pesannya.

Dalam masa sama, pihaknya cuba menghubungi pengendali media sosial jenama pakaian terbabit untuk mendapatkan penjelasan tentang corak pemasaran yang seakan-akan memanipulasi situasi Misya.

Sumber: Listrik Networks