,
Hiburan

Nidza Afham Dalam Proses Kumpul Duit Kahwin - “Tapi Saya Tak Tahu La Perancangan Itu Bila…”

Ernalisa
15/08/2024
04:37 MYT
Penyanyi Aufahanie memberitahu Allahyarham abangnya yang juga penyanyi Nidza Afham mempunyai perancangan untuk berkahwin dengan teman wanitanya iaitu Hazmiera.

Kumpul Duit Kahwin

Tidak mengetahui bila tarikh melangsungkan perkahwinan, Aufahanie berkata abangnya juga kini dalam proses mengumpul wang untuk ke arah itu.

“Abang saya yang nombor tiga baru saja kahwin, memang sepatutnya dia la. Tapi saya tak tahu la perancangan kahwin dia itu bila, sama ada tahun ini atau tahun hadapan.

“Tapi setahu saya, memang dia dalam proses kumpul duit kahwin,” kata Aufahanie kepada Gempak ketika ditemui di Hospital Shah Alam pada Khamis.

Pernah Terpisah

Dalam pada itu, Aufahanie turut mendedahkan dia dan Allahyarham abangnya pernah terpisah ketika masih kecil disebabkan ibu bapa mereka bercerai.
Sentiasa menjadi tempat mengadu, Aufahanie berkata hubungan mereka bagaimanapun kembali rapat selepas meningkat dewasa.

ARTIKEL BERKAITAN: “Sedekahkan Al-Fatihah Bila Saya Sudah Tiada…” - Nidza Afham

ARTIKEL BERKAITAN: Aufahanie Dedah Kekasih Nidza Afham Orang Terakhir Dihubungi Arwah - “Dia Hanya Duduk Berdua Dengan Umi Saya”

ARTIKEL BERKAITAN: Keluarga Harap Proses Bedah Siasat Berjalan Lancar - “Setakat Ini Tak Tahu Ada Kecederaan Atau Tidak”
Namun sejak mempunyai teman wanita, arwah abangnya sudah jarang berkongsi luahan dengannya.

"Dia rajin meluah dengan saya sebab umi dan ayah bercerai, masa dari kecil kami terpisah tak duduk bersama sampailah kami duduk bersama.

“Bila besar sikit baru tanya dekat abang 'kau tak sedih ke jadi macam ni.' Tapi sejak dia ada girlfriend, dia dah tak mengadu sangatlah sebab dia banyak mengadu dekat girlfriend dia.
"Jadi, apa-apa yang dia sedih saya dah tak tahu. Kami selalu kata 'Kau kawin dulu ke aku kawin dulu’,” katanya.
Aufa yang kelihatan sugul ketika ditemui mengakui terkesan dengan kematian abangnya itu.

Tak Ada Perilaku Pelik

Katanya, arwah langsung tidak pernah menunjukkan perilaku pelik sebelum kejadian.
Semalam jenazah dikatakan ditemui pada pukul 7 malam hari Rabu kira-kira 1 kilometer dari lokasi Nidza dilaporkan hilang.
Penemuan tersebut disahkan oleh Ketua Polis Selangor, Datuk Hussein Omar Khan yang memberitahu mayat lelaki lelaki ditemui di sekitar jambatan Sungai Klang, adalah penyanyi Nidza Afham.
Sebelum ini polis mengesahkan menerima laporan kehilangan penyanyi itu yang keluar rumah pada 7.45 petang Selasa selepas keluar berjoging di Stadium Sultan Suleiman, Klang.
Nidza bagaimanapun gagal dihubungi sebelum teman wanitanya mengesan telefon bimbit mangsa berdekatan jambatan Sungai Klang.
Keluarga yang bergegas ke tempat kejadian berjaya menemui telefon dan dompet milik mangsa.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Berita

Mayat Bayi Ditemui Tertanam Depan Rumah Di Ipoh

gempak
27/08/2024
16:55 MYT
Mayat itu ditemui kira-kira jam 11 pagi ketika pengadu sedang membuat kerja-kerja baik pulih rumah berkenaan.
Laman Utama

Mayat Lelaki Bogel Ditemui Dalam Parit, Dipercayai Dibunuh

gempak
24/08/2024
04:55 MYT
Mayat lelaki bogel dengan kesan luka tumpul pada bahagian kepala dan badan ditemukan dalam parit di belakang sebuah kedai di Pekan Lama Nilai di sini pada Jumaat.
Berita

"Punca Kematian Nidza Afham Masih Diklasifikasi Mati Mengejut," - Polis

gempak
21/08/2024
09:33 MYT
Siasatan kes kematian Muhammad Nidza Afham Mokhtar, 23, masih diklasifikasi sebagai mati mengejut (SDR).
Laman Utama

Mayat Ketiga Dipercayai Mangsa Kelar Ditemui Di Pantai Leman

gempak
20/08/2024
10:25 MYT
Polis menemui mayat kanak-kanak lelaki berusia dua tahun di Pantai Leman, Kuala Kedah di sini dipercayai menjadi mangsa bunuh dan kelar seorang suspek etnik Rohingya dalam kejadian pada Isnin.
Hiburan

Ada Orang Minta Minyak Wangi Jenama Nidza Afham, Kakak Luah Rasa Kecewa - “Saya Meniaga Untuk Cari Rezeki, Awak Rasa Okay Ke Tanya Benda Macam Ni?”

gempak
19/08/2024
09:25 MYT
Kakak kepada Allahyarham Nidza Afham iaitu Irfahanie meluahkan rasa geram dengan sikap sesetengah pihak yang seolah-olah mempermainkan kematian adiknya.