Artis sensasi Indonesia, Nikita Mirzani sekali lagi membuat 'kecoh' apabila mengaku ingin mendermakan kondom kepada pasangan suami isteri di negaranya.

Kondom yang mahu diberikan secara percuma itu kata Nikita adalah untuk mengekang angka kehamilan yang semakin tinggi saat pandemik COVID 19 melanda dunia.

Di Indonesia sendiri, angka rakyatnya yang telah dijangkiti virus tersebut melepasi 1 juta orang dengan lebih 29 ribu kematian direkodkan sehingga 1 Februari 2021.

"Saya lihat di zaman pandemik COVID 19 ini banyak orang yang menghabiskan masa di rumah. Jadi saya ingat nak beri kondom percuma bagi memperkecilkan kebarangkalian kehamilan," kata Nikita seperti dilaporkan Viva.co.id.

Menurut perempuan yang akrab disapa Nyai dalam kalangan peminatnya itu, idea memberikan kondom percuma tak pernah dirancang, namun oleh kerana melihat jika seseorang ibu hamil dalam keadaan ekonomi negara yang tidak baik, ia memberi kesan jangka panjang kepada keluarga tersebut.

"Masalahnya nanti cuma hamil, kemudian melahirkan. Tapi nanti anak yang dilahirkan tidak terjaga," kata Nikita lagi.

Nikita kemudian mengatakan tidak kisah jika selalu dilabel sengaja mencari sensasi. Kata ibu berusia 34 tahun ini, dia akan terus melakukan sesuatu hal yang menurutnya positif di laman sosial walaupun tidak begitu digemari banyak orang.

"Saya okey (dikatakan cari sensasi). Nanti lihat Instagram saya terus ya," kata pemilik akaun Instagram yang sudah beberapa kali digodam sehingga meninggalkan hanya sekitar 900, 000 pengikut saat ini.

Kredit Foto: HerStory